آمادگی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در فصل بارش

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، از آمادگی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد جهت خدمت‌رسانی به مردم در فصل بارش خبر داد.

علیرضا نیکروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی وضعیت هواشناسی و شروع بارش‌های پاییزی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان موظف به اجرای برنامه‌های لازم جهت مقابله با اتفاقات در زمان بارش‌ها از جمله هرس درختان، لایه‌روبی جداول شهری و برون‌شهری، آمادگی ماشین‌آلات راهداری جهت حضور در جاده‌ها هستند.

وی افزود: حوزه شهری پاکسازی و لایه روبی جدول‌ها و هرس درختان مشرف به سیم‌های برق توسط شهرداری‌ها و شرکت برق انجام خواهد شد.

وی افزود: لایه‌روبی مسیل‌ها و رودخانه‌های برون شهری را آب منطقه‌ای دنبال می‌کند و همچنین رودخانه‌های منتهی به شهر و جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی را سازمان‌های متولی به صورت مرتب رصد می‌کنند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مقاوم‌سازی سازه‌های موقت باید مورد توجه باشد و سازمان نظام مهندسی و شهرداری، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی سازه‌های موقت را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازه‌های موقت و داربست‌های که در سطح شهر نصب شدند در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی خطرآفرین هستند و لازم است در کنار سازمان‌ها، افراد خود نسبت به جمع‌آوری و ایمن‌سازی آنها اقدام کنند.

نیکروز خاطرنشان کرد: اداره راهداری ملزم به آمادگی و استقرار تجهیزات و ماشین آلات خود در مکان‌های مشخص شده است و همچنین شرکت نفت ملزم به تأمین سوخت روستاییان، عشایر و دیگر مناطق استان شده‌است.

وی با اشاره به پربار بودن سال از جهت برف و باران و کوهستانی بودن مناطق استان گفت: ابلاغ‌ها و توصیه‌ها به اداره راه و شهرسازی برای بازدید از همه پل‌ها صادر شد.

کد خبر 697466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.