توجه به تولید معضلات فعلی جامعه را کاهش می‌دهد

استاد دانشگاه علامه طباطبایی و عضو وابسته فرهنگستان علوم گفت: اگر به تولید اهمیت داده شود بسیاری از معضلات فعلی جامعه رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشاد مؤمنی شامگاه پنجشنبه در جمع تولید کنندگان فرش در تالار اتاق بازرگانی کاشان با ارائه پیشنهادی برای حل مشکل تورم دو رقمی و رشد تولید کشور، اظهار کرد: باید یک بازنگری بنیادین و بازآرایی صنایع کشور با منطق صرفه مقیاس شکل بگیرد چرا که نقطه پیوند جهل، فساد، فلاکت و پنهان کاری مساله صرفه مقیاس است، اگر چنین اتفاقی رخ داد، بخشی از مشروعیت از دست رفته سیستم با آثاری که از خلق امید، رفاه و اشتغال سراغ داریم، ترمیم می‌شود.

رئیس مؤسسه مطالعاتی دین و اقتصاد درباره این سوال که «چرا فرآیند تدوین برنامه هفتم را به عنوان بحث کلیدی انتخاب کرده‌ایم.» افزود: در شرایط کنونی، یک برنامه با کیفیت توسعه می‌تواند منشأ خیرهای بسیار بزرگ شود و بسیاری از محدودیت‌ها و محرومیت‌های کشور را به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: از نظر ما در شرایط فعلی یکی از مهمترین کارکردهای برنامه با کیفیت توسعه، این است که می‌تواند منجر به تقویت حس ملی شود در شهرستان کاشان بیش از یکهزار واحد تولید فرش ماشینی است که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر مربع فرش تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کنند.

حسین عدالت دبیر اتحادیه فرش ماشینی نیز گفت: بزرگترین نمایشگاه فرش ماشینی از سوم لغایت ششم آبانماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور ۱۴۰ تولید کننده و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

کد خبر 697439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.