اتفاق بزرگی در سطح جهانی در حال شکل‌گیری است

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ورود رهبران جهان به سرزمین‌های اشغالی، بیانگر رخ دادن واقعه‌ای بزرگ است و این به برکت جمهوری اسلامی و مکتب قم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه در کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی در مصلی اراک اظهار کرد: مکتب قم تحولات بین المللی بزرگی مانند تحول بزرگ در فلسطین را شکل داده که یک تحول جهانی است.

وی با بیان اینکه امروزه ایران، تمدن ساز و افتخار آفرین است افزود: مکتب قم اثرات ویژه و استثنایی در ۱۰۰ سال اخیر ایران و جهان به جای مانده است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه نخستین اثر، تشیع و ارتقا جایگاه شیعه بر اساس مبانی معارفی و علوم است گفت: قم نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه اسلام شیعی و اهل بیتی دارد.

وی با بیان اینکه مکتب قم با حفظ جایگاه علمی و معنوی، قداست و گستردگی علومی برجای گذاشته که همچنان ادامه دارد تصریح کرد: قم حامل جامعیت اسلام و مکتب اهل بیت و شیعه است و تنها یک مرکز فقهی و حوزه علمیه نیست.

حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی به برکت مکتب قم تحول بزرگ فلسطین را در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده است و این شهر و مکتب آن نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه اسلام شیعی و اهل بیت دارد.

وی با اشاره به زندگی حاج شیخ کریم حائری یزدی گفت: زندگی این شخصیت بزرگ اسوه حیات طیبه است، ایشان مصداق یک حیات طیبه و مظهر اخلاق بود و مجموعه‌ای از صفات والای انسانی و خلق عظیم داشت.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: بالاتر از علم حاج شیخ عبدالکریم حائری، تقوای او و بالاتر از تقوایش، اخلاق و عقلش بود، او حکمت و عقل و علم را ترکیب کرده بود، به همین دلیل توانست تحولات زیادی در ابعاد مختلف ایجاد کند.

وی ادامه داد: امروز اگر ایران از تاخت و تاز تهاجم فرهنگی غربی نجات پیدا کرده، به دلیل تلاش‌های حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در مکتب قم است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امام راحل حاج شیخ کریم حائری یزدی را عالمی برجسته در ابعاد مختلف می‌دانستند که خدمات فوق‌العاده‌ای داشت تصریح کرد: شیخ کریم حائری یزدی معتقد بود که باید زبان خارجی در بین طلاب تدریس شود و زمانیکه با نظر وی مخالفت شد، تدریس را متوقف کرد زیرا ایشان معتقد بود، مرجعیت باید تخصصی شود و در علوم مختلف مرجعیت وجود داشته باشد.

استاندار مرکزی هم با بیان اینکه حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی به علت حضور در عراق عجم و سلطان آبادی که نام قدیم اراک است در برخی جاها به حائری سلطان آبادی شهرت داشت گفت: امروز صهیونیست یهودی در کنار صهیونیست مسیحی، مطابق با آموزه‌های باطل خود وارد یک نبرد آخرالزمانی با اسلام شده‌است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: در این دوران بیش از گذشته نیاز به فکر و اندیشه، سیره و سلوک بزرگانی همچون حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی احساس می‌شود.

در پایان این آئین از تمبر همایش بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رونمایی شد.

همچنین ۲۳۰ سری جهیزیه به نیازمندان استان مرکزی توزیع شد.

کد خبر 697418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.