‌پیامک جعلی افتتاح حساب، ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی افتتاح حساب به شهروندان از ضعف آگاهی آن‌ها سوءاستفاده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: برابر بررسی‌های به عمل آمده، به تازگی پیامکی مبنی بر اینکه «مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای دریافت همراه بانک و فعال‌سازی خدمات بانک‌داری اینترنتی وارد لینک زیر شوید» به برخی افراد ارسال شده است.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک جعلی ارسال شده از طرف فرد کلاهبردار و دانلود اپلیکیشن جعلی همراه بانک، پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت واریز وجه فعال‌سازی خدمات بانک‌داری اینترنتی هدایت می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد، اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام‌ها رمز یک‌بار مصرف بانکی، اطلاعات فرد را سرقت می‌کند و امکان برداشت غیرمجاز از حساب کاربر فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان فریب این پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند که جهت انجام خدمات الکترونیک بانکی و دریافت و استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی، تنها به سایت اصلی بانک مربوطه مراجعه کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 697391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.