مخالفت میراث فرهنگی با طرح ادامه بلوار شهیدان برقعی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: اجرای طرح ادامه بلوار شهیدان برقعی تا چهل اختران به دلیل مخالفت میراث فرهنگی در شورای عالی معماری و شهرسازی رد شد.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به قول استاندار سابق قم به اهالی محله چهل اختران برای اجرای طرح ادامه بلوار شهیدان برقعی اظهار کرد: در جلسه‌ای که مسئولان مدیریت شهری و استاندار وقت با اهالی این محله داشتند، قرار شد شهرداری طرح این بلوار را تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان قم پس از آماده شدن طرح با آن مخالفت کرد، افزود: این مخالفت موجب شد مصوبه این پروژه در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رد شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه این مسیر در طرح تفصیلی قبلی وجود داشت، گفت: این مسیر به صورت یک خیابان ۱۶ متری مقابر چهل اختران را به محله نوبهار متصل می‌کند که برای اجرای آن تملک ۴۰ ملک لازم است.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است اتفاقی در سطح شهر رخ دهد تمام ادارات باید دست به دست هم دهند، ادامه داد: اجرای طرح‌های شهری بدون همکاری ارگان‌های ذیربط امکان پذیر نخواهد بود.

متین فر به اجرای پروژه ساماندهی محله چهل اختران با همکاری شهرداری قم، اداره کل اوقاف و اداره‌کل راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: با کاهش محدوده این طرح از ۴ هکتار به ۲.۲ هکتار، تحقق پذیری طرح بیشتر شد و اکنون در روند خوبی قرار گرفته است.

وی تحقق خواسته اهالی محله چهل اختران و محلات مجاور برای اجرای طرح ادامه بلوار شهیدان برقعی را نیازمند تصمیم‌گیری میراث فرهنگی دانست.

کد خبر 697370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.