۷ یادمان دفاع مقدس کرمانشاه ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه این اداره‌کل برای ثبت ملی هفت یادمان دفاع مقدس در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، داریوش فرمانی اظهار کرد: استان کرمانشاه در حوزه گردشگری دفاع مقدس از ظرفیت بسیار ممتازی برخوردار است که بخشی از آن مغفول مانده است.

وی افزود: جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه شروع شد و با عملیات مرصاد در این استان خاتمه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی گفت: اتفاقات بسیار بزرگی در استان کرمانشاه در حوزه دفاع مقدس رخ داده که باید ضمن حفاظت از این میراث عظیم معنوی، به خوبی برای نسل جوان معرفی شود و برای آیندگان به یادگار بماند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای موجود ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس به عنوان میراث معنوی ارزشمند استان است که باید با جدیت دنبال شود.

فرمانی با اعلام اینکه پیش از این ۹ یادمان دفاع مقدس در استان توسط این اداره‌کل به ثبت ملی رسیده است، گفت: پرونده هفت یادمان دفاع مقدس دیگر نیز در سطح استان برای ثبت ملی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای ثبت این مواریث ارزشمند دفاع مقدس انجام شده، ادامه داد: این یادمان‌ها شامل پادگان ابوذر سرپل ذهاب، یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان کرمانشاه، دبستان شهدای کرمانشاه، تنگ و چم امام حسن (ع) قصرشیرین، یادمان شهید حاجی بابا در سرپل ذهاب، محل بمباران شیمیایی روستای زرده دالاهو و پناهگاه جنگ تحمیلی پارک شیرین کرمانشاه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه یادآور شد: امیدواریم با ثبت ملی و معرفی این یادمان‌ها شاهد رونق هرچه بیشتر گردشگری دفاع مقدس و حضور کاروان‌های راهیان نور در استان باشیم.

بر اساس این گزارش، محوطه یادمانی جبهه شهید بهشتی در سه کیلومتری ورودی شهر قصرشیرین، محوطه یادمانی شهر سومار، محوطه یادمانی شیخ‌ صله در شهرستان ثلاث باباجانی، بیمارستان تخریب شده قصرشیرین در زمان جنگ تحمیلی، محوطه یادمانی عملیات مطلع‌ الفجر در شهرستان گیلان‌غرب، محوطه یادمانی بازی‌دراز در ارتفاعات سرپل ذهاب، محوطه یادمان شهدای پاوه، محوطه یادمانی شهدای مرصاد و محوطه یادمانی شهید شیرودی در سرپل‌ذهاب ۹ یادمانی هستند که در سال‌های گذشته به ثبت ملی رسیده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 697296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.