نخست‌وزیر انگلیس وارد اراضی اشغالی شد

نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت از جنایات آن‌ها وارد اراضی اشغالی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از الجزیره، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که دقایقی قبل ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس وارد فلسطین اشغالی شد.

بر اساس این گزارش، سفر سوناک به اراضی اشغالی با هدف اعلام حمایت از رژیم خون‌ریز صهیونیستی صورت می‌گیرد.

ساعاتی قبل رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند که ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور روز پنجشنبه برای اعلام حمایت لندن از رژیم موقت صهیونیستی راهی فلسطین اشغالی می‌شود.

در خبری مرتبط، همزمان وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور به مصر، ترکیه و قطر می‌رود تا درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه به منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کند.

علاوه بر نخست‌وزیر انگلیس، مقامات آمریکا از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور چندین نوبت به اراضی اشغالی رفته و حمایت تمام قد خود را از جنایات تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند.

روز گذشته پایگاه آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی با اشاره به چکیده پیام نشست محرمانه یک‌ساعته جو بایدن، با بنیامین نتانیاهو پیش از ترک اراضی اشغالی فاش ساخت: بایدن از تل‌آویو دو حرف شنید؛ جنگ غزه زمان‌بر است و نگران کاهش حمایت متحدان خود در برابر نیروهای مقاومت هستیم.

به گواه آکسیوس، مهم‌ترین نگرانی اسرائیل، کاهش حمایت آمریکا از تل‌آویو در برابر نیروهای مقاومت بود.

آکسیوس فاش ساخت که یکی از محورهای مذاکراتی نتانیاهو با بایدن مسئله درخواست کمک نظامی بی‌سابقه ۱۰ میلیارد دلاری از واشنگتن به تل‌آویو بود که باید کنگره تأیید کند.

بایدن پس از عزیمت به واشنگتن، شامگاه پنجشنبه درباره جنگ غزه و اوکراین و بسته‌های کمک مالی به آنها صحبت خواهد کرد.

کد خبر 697293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.