پکن، برقراری سریع آتش‌بس غزه را به‌منظور جلوگیری از گسترش درگیری خواستار شد

رئیس‌جمهور چین گفت: برقراری آتش‌بس و توقف جنگ غزه هرچه سریع‌تر باید صورت گیرد تا دایره جنگ گسترش پیدا نکند.

به گزارش ایمنا و به نقل از المیادین، شیء جین پینگ در دیدار با مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر که به پکن سفر کرده است، اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین کاری که باید انجام شود ایجاد آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن است تا دایره جنگ گسترش پیدا نکند.

وی افزود: در راستای مقابله با خروج اوضاع از کنترل باید تمام تلاش‌ها صورت گیرد تا بحران انسانی خطرناک رخ ندهد.

شیء جین پینگ با اعلام حمایت از «تلاش‌های مصر برای ایجاد گذرگاه‌های انسانی (برای کمک به غزه)» تاکید کرد: تمایل داریم که برای رسیدن به یک راه‌حل زودهنگام، فراگیر و دائمی با این کشور و دیگر کشورهای عربی هماهنگ باشیم.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که رئیس‌جمهور چین در این گفت‌وگو تاکید کرده است که راه‌حل درگیری‌های فلسطین و اسرائیل «راه‌حل دودولتی» است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده است و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی‌نظیر از مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و درصدد هستند تا با کوچ اجباری فلسطینیان، غزه را به زمین سوخته تبدیل کنند.

اشغالگران صهیونیست دو شب پیش بیمارستان «المعمدانی» در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایت‌کارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

کد خبر 697291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.