شرایط اکوسیستم خلیج گرگان بحرانی است

مدیرکل محیط زیست گلستان شرایط اکوسیستم خلیج گرگان را بحرانی اعلام کرد و گفت: یکی از راه‌های عبور این پهنه آبی از وضعیت نامناسب فعلی، تکمیل عملیات لایروبی و ورود آب دریای خزر به این خلیج است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی محیط زیست گلستان محمدرضا کنعانی اظهار کرد: در صورت ورود آب کانال آشوراده به خلیج گرگان، سطح آب این پهنه آبی حدود ۷۰ سانتی‌متر افزایش خواهد یافت.

وی ضمن بیان اینکه با تکمیل پروژه لایروبی خلیج گرگان خطر زیست‌محیطی بزرگی از استان گلستان و شمال کشور دور می‌شود، افزود: مفاد پانزده‌گانه احیای خلیج باید یکی پس از دیگری اجرا شود.

مدیرکل محیط زیست گلستان با تاکید بر ضرورت پمپاژ آب به خلیج گرگان از طریق کانال آشوراده گفت: علاوه بر این، حقابه رودخانه‌های شور و شیرین نیز برای خلیج گرگان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ وارد گلستان شد و در مراسمی فاز اول طرح‌های لایروبی قرارگاه شهید لولایی و لایروبی خلیج گرگان را به‌صورت متمرکز افتتاح کرد، همچنین افتتاح طرح‌های مزرعه نمونه، بازدید از قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات گلستان و برگزاری جلسه با مسئولان استان از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در سفر یک‌روزه به گلستان به‌شمار می‌رود.

کد خبر 697290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.