«حمایت از دانش‌بنیان‌ها» حلقه مفقود «مهاجرت معکوس» به کشور است

مدیرعامل یکی از مجموعه‌های شتاب‌دهنده هوش مصنوعی گفت: ایران با وجود سرمایه عظیم نیروی‌های متخصص داخلی زمینه پیشرفت گسترده‌ای دارد، اما نبود حمایت‌ها باعث شده است بعضی از این نیروهای متخصص در اندیشه مهاجرت باشند، حلقه مفقود ایجاد مهاجرت معکوس به کشور حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

سمیرا جبروتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالیت اصلی مجموعه ما توانمندسازی و شتاب‌دهی در زمینه هوش مصنوعی است. به طور کلی هدف ما ارائه راهکارهای داده محور با کمک هوش مصنوعی در جهت بهبود و توسعه کسب‌وکارهای مختلف است.

وی افزود: فعالیت مجموعه ما شامل سه محور اصلی آموزش، سرمایه‌گذاری و انجام پروژه‌های صنعتی در زمینه هوش مصنوعی است. آموزش صحیح دانشجویان علاقه‌مند به هوش مصنوعی یکی از اصلی‌ترین شتاب‌دهنده‌های این حوزه است. از دیگر نکات مهم در این زمینه سرمایه‌گذاری بر تیم‌های نوپای دانشجویی و حمایت از آن‌ها در راستای راه‌اندازی کسب و کارهای مستقل است.

مدیرعامل این مجموعه شتاب‌دهنده خاطرنشان کرد: مجموعه ما سه سال قبل، فعالیت خود را در محور آموزش با یک تیم ده‌نفره جوان و پرانرژی آغاز کرد. بعد از آن دو محور سرمایه‌گذاری و صنعت نیز به‌تدریج به آن اضافه شد.

وی تاکید کرد: تا امروز مجموعه ما توانسته است، بدون هیچ حمایتی موانع را کنار زده و به مسیر خود ادامه دهد تا جایی که سالانه حدود یک هزار دانشجو را جذب کرده و پرورش می‌دهد، اما تیم‌های دانشجویی نوپا تشکیل شده در مجموعه ما برای حفظ تیم خود و ادامه مسیر نیازمند حمایتی همه جانبه هستند. به طور کلی حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان موجب توسعه روزافزون این شرکت‌ها می‌شود.

جبروتیان در راستای تأثیر برگزاری نمایشگاه‌ها برای معرفی شرکت‌های نوآور تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها کمک بسیاری به پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کند، اما به نظر من نکته مهم در برگزاری نمایشگاه‌ها به جایی بازمی‌گردد که ارزش و جایگاهی که برای شرکت‌های تخصصی فعال در حوزه علم و فناوری در نظر گرفته می‌شود، بیشتر از مراکزی باشد که فقط در حد یک نام هستند و فعالیت ویژه‌ای ندارند. ایجاد بستری برای معرفی شرکت‌های فعال حوزه علم و فناوری به مخاطبان نمایشگاه یکی از این ارزش‌ها است.

وی درباره جایگاه هوش مصنوعی ایران تصریح کرد: ایران با وجود سرمایه عظیم نیروی‌های متخصص داخلی زمینه پیشرفت گسترده‌ای دارد، اما نبود حمایت‌ها باعث شده است برخی از این نیروهای متخصص در اندیشه مهاجرت باشند، حلقه مفقود ایجاد مهاجرت معکوس به کشور حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

کد خبر 697275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.