جنایت رژیم صهیونیستی تصویری واقعی از نسل‌کشی است

شهردار تهران گفت: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستانی در غزه، تصویری تلخ اما واقعی از نسل‌کشی به جهانیان ارائه داد.

به گزرش ایمنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، علیرضا زاکانی امروز_ چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_در سخنانی در سومین اجلاسیه کلانشهرهای راه ابریشم در پکن ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم به مهمترین رخداد اخیر در عرصه جهانی که همان حمله رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است، اشاره کنم.

وی با اشاره به حمله هولناک شب گذشته رژیم غاصب صهیونیستی با همه ابزار و تجهیزات خود به بیمارستان المعمدانی غزه، یادآور شد: این اتفاق جنایاتی ددمنشانه را رقم زد که موجب شهادت صدها نفر از مردم مظلوم فلسطین شد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه جنایت شب گذشته تصویری تلخ اما واقعی از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به جهانیان ارائه داد، افزود: با این جنایت، رژیم صهیونیستی خوی درندگی خود را در چشم همه جهان به تصویر کشید به طور عملی ثابت کرد هیچ گونه پایبندی به اصول بین‌المللی ندارد.

زاکانی به تاریخ ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در نقض مکرر موازین و حقوق بین‌المللی شناخته شده، اشاره کرد و گفت: عملیات طوفان‌الاقصی در حقیقت اقدام خودجوش، مردمی و برآمده از سال‌ها رنج مردمی بود که برای دفاع از خود و در پاسخ به اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی و اقدامات نخست وزیر افراطی و ماجراجوی آنکه لبریز از خون‌ریزی، ننگ و خون، فریب و ترور، نسل‌کشی و کودک‌کشی است، انجام شد.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس، شیء جین پینگ رئیس‌جمهور چین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، رئیس‌جمهور آرژانتین، رئیس‌جمهور اندونزی، رئیس‌جمهور قزاقستان، رئیس‌جمهور شیلی، رئیس‌جمهور کنیا، رئیس جمهور ازبکستان، رئیس‌جمهور ویتنام، رئیس‌جمهور لهستان، سران کشورهای آفریقایی و هیأت‌های عالی‌رتبه دیگری از کشورهای دیگر حضور داشتند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران و محسن بختیار سفیر ایران از جمهوری اسلامی ایران در چین نیز در این اجلاس حضور دارند.

علیرضا زاکانی به دعوت رسمی شهردار پکن برای شرکت در این اجلاس به چین رفته است، در این سفر سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران وی را همراهی می‌کنند.

یکی از دستاوردهای مهم این سفر قرارداد نهایی و آغاز به‌کار رسمی خط تولید ۷۹۱ دستگاه واگن برای مترو تهران عنوان شده است.

کد خبر 697221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.