اردوهای راهیان نور با ظرفیت دستگاه‌های اجرایی حفظ شود

استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت خود برای حفظ و تداوم اردوهای راهیان نور استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد مخلص الائمه امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه در نشست ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور استان مرکزی اظهارکرد: حرکت عظیم راهیان نور ایمان راسخ مردم و در نتیجه قدرت و قوت ملی را تحکیم‌، تقویت و ارتقا می‌بخشد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ظرفیت تحول‌آفرینی عظیمی دارد افزود: این حرکت عظیم فرهنگی با هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری به نقطه بسیار مطلوبی رسیده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور فرصت مناسب برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با جوانان است گفت: نیاز است با بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌های مسئول و اجرایی تجهیزات مورد نیاز این اردوها تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید به اردوهای راهیان نور به عنوان کار رفع تکلیفی نگاه شود تصریح کرد: عقب افتادگی‌هایی در استان مرکزی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به حاکمیت نیروهای غیر بومی است، هرچند هم اینک این مشکل با حضور مدیران بومی و دغدغه مند این مشکل رفع شده است واین رویکرد می‌تواند به ایجاد ظرفیت کمک کند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه دولت سیزدهم میراث دار طرح‌های نیمه تمام دولت‌های قبل است که می‌شد با هزینه‌های بسیار کم به اتمام برسد اما هم اینک با ده‌ها برابر هزینه قبل در حال اتمام است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پل سنجان اراک افزود: این طرح با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در مدت چند سال انجام شد و ۷۲ درصد آن با تلاش شبانه روزی در مدت ۱۱ ماه در دولت سیزدهم انجام و به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نیاز است سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نسبت به شناسایی و آزاد سازی ظرفیت و ردیف بودجه‌ای و اختصاص آن به بسیج برای برگزاری اردوهای راهیان نور اقدام کند گفت: استانداری مسئول راهبردی ونظارت برنامه هاست و فرمانداران هم در محوریت برنامه‌های اردوهای راهیان نور قرار دارند.

وی با بیان اینکه شماری از دانش آموزان و مخاطبان اردوهای راهیان نور تحت حمایت سازمان‌های حمایتی قرار دارند اضافه کرد: لازم است هزینه این افراد توسط دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شود.

اعزام ۱۵ هزار نفر از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم از اعزام ۱۵ هزار نفر از مردم این استان به اردوهای راهیان نور خبرداد.

بهنام نظری اظهارکرد: استان مرکزی در حوزه راهیان نور رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی هم گفت: اسرائیل با این عمل غیرانسانی شمار زیادی از مجروحان حملات روزهای گذشته را که در بیمارستان بستری بودند به خاک و خون کشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه مردم این استان با حضور در راهپیمایی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند تصریح کرد: رژیم اسرائیل با اقدامات حماس زخمی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب این زخم تا نابودی رژیم صهیونیستی قابل التیام نیست.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به اعزام اردوی راهیان نور اضافه کرد: نیاز است ظرفیت‌های موجود برای برگزاری کمی و کیفی راهیان نور به کار گرفته شود.

کد خبر 697180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.