استاندار گیلان خواستار اختصاص بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده شد

استاندار گیلان گفت: در بافت‌های فرسوده باید با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و تسهیلات به نوسازی این بافت‌ها کمک شود و مانع تراشی‌ها در این مسیر افراد را از نوسازی ناامید می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه در هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری گیلان اظهار کرد: شهرها باید نسبت به دریافت سهمیه قیر رایگان خود اهتمام جدی داشته باشند و گذرگاه‌های خاکی نیز آسفالت شوند.

وی با بیان اینکه، معبر خاکی لزوماً به معنای گل آلود و خاکی بودن معبر نیست افزود: در برخی از مناطق، آسفالت بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، شهرداران باید این گذرگاه‌ها را مشخص و اعلام کنند تا در جلسات بعدی در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

استاندار گیلان به فرمانداران این استان دو ماه فرصت داد تا از شهرداران بخواهند ساماندهی کوچه‌ها، خیابان‌ها و مبلمان شهری را که از وظایف و تکالیف قانونی آنها است، در دستور کار خود قرار دهند و در ستاد بازآفرینی شهری به یکدیگر در خصوص تصمیم‌گیری در محدوده بافت‌های فرسوده، سکونت‌های غیر رسمی و بافت‌های تاریخی کمک کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: شهرهایی که محدوده بافت تاریخی و یا سکونت‌گاه‌های غیر رسمی دارند مانند بندرانزلی، لنگرود، رشت، رودسر، املش و لاهیجان باید دقت لازم را در بخش باز آفرینی شهر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در نهضت ملی مسکن یکی از موارد مورد ارزیابی، سهم استان‌ها در بازآفرینی شهری است؛ در بافت تاریخی باید تلاش کنیم راهی جز تخریب سازه میراثی پیدا کنیم تا بافت منطقه برهم نریزد؛ شهرداران هر کجا با بن بست مواجه شدند می‌توانند به استانداری برای رفع مشکل خود مراجعه کنند، از هر پیشنهادی برای رفاه حال مردم استقبال می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رفاه شهروندان باید فراهم شود و خدمات رسانی به مردم در اولویت قرار گیرد گفت: اگر دستگاه خدمات‌رسان در مکانی حفاری انجام داد، باید زمان شروع و پایان آن را به مردم اعلام کند و با سرعت و زمانبندی خاص ترمیم آن منطقه انجام شود.

کد خبر 697175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.