استفاده از نهادهای سازشی در جامعه  به یک فرهنگ تبدیل شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید استفاده از ظرفیت نهادهای سازشی نظیر شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری و میانجی‌گری در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای قضائی استان یزد، اظهار کرد: میل و رغبت مردم در حل اختلافات، رجوع به دادگستری و طی فرآیند دادرسی است اما می‌توان بسیاری از اختلافات را با میانجی‌گری، داوری و استفاده ظرفیت شوراهای حل اختلاف حل و فصل کرد.

وی بر ارتقا آمار صلح و سازش در استان تأکید کرد و گفت: در سنوات اخیر با ثبت ۵۳ درصد سازش در پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف، استان یزد همواره در رتبه‌های برتر کشور قرار داشته است لازم است با برنامه‌ریزی و استفاده از تمام استعدادها و قابلیت‌ها به طور منظم، پایدار و بالنده در مسیر ارتقا عملکردهای کیفی و کمی صلح و سازش در استان یزد گام برداشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد پیشگیری از وقوع جرم را از رسالت‌های اصلی قوه قضائیه ذکر کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمندانه برای استحصال بهترین نتیجه و اثرگذاری است.

دهشیری پیشگیری از وقوع جرم در قالب برنامه‌های وضعی، انتظامی، فرهنگی و اجتماعی را خواستار شد و گفت: برای حصول نتیجه و مانایی اثر برنامه‌های پیشگیرانه باید برای موضوعات، جرم و آسیب‌های اجتماعی با نظر کارشناسان امر و نخبگان جامعه برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف طراحی و دنبال کرد.

کد خبر 697155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.