تندترین فلفل جهان / فلفل ایکس یا Pepper X چیست

فلفل ایکس رسماً به عنوان تندترین فلفل جهان شناخته شد.

به گزارش ایمنا، فلفل ایکس یا «Pepper X» به عنوان تندترین فلفل جهان در گینس ثبت شد، پیش‌تر و برای یک دهه، فلفل کارولینا ریپر به عنوان تندترین فلفل در جهان شناخته می‌شد؛ ایکس نام موقت گونه‌ای از فلفل است که «تندی و حرارت فوری و وحشیانه‌ای» از خود تولید می‌کند؛ فلفل‌شناسی به نام «اد کاری» که بنیانگذار شرکت محصولات فلفلی «پوکربات پپر» است، ده سال از عمر خود را صرف تحقیق بر روی آن کرده که پنج سال از آن فقط صرف این شد که اثبات شود فلفل ایکس گیاهی متفاوت با میوه‌های متفاوت است و اینکه میانگین تندی آن در مقایسه با گیاهان و گونه‌های مختلف حتماً باید ثبت می‌شد.

تندی فلفل بر اساس مقیاسی به نام مقیاس اسکویل اندازه گیری می‌شود، این مقیاس تندی فلفل تند را به صورت عددی و بر اساس میزان غلظت ماده کپسایسین در فلفل اندازه‌گیری می‌کند، ماده‌ای که در تماس با بافت انسانی احساس سوزش ایجاد می‌کند. فلفل هالوپینو معمولی حدود ۵۰۰۰ واحد اسکویل را ثبت می‌کند.

تندترین فلفل جهان / فلفل ایکس یا Pepper X چیست

تندی کارولینا ریپر ( Carolina Reaper) ۱.۶۴ میلیون اسکویل (SHU) است. رکورد فلفل ایکس یا Pepper X به طور متوسط ۲.۶۹ میلیون واحد است و هر دوی این محصولات توسط اد کاری پرورش یافته است.

وی برای ساختن فلفل ایکس، فلفل ریپر را با فلفلی که دوستش از میشیگان برای او فرستاده بود، مخلوط کرد، کاری هر سال بیش از ۱۰۰ ترکیب فلفل انجام می‌دهد به این امید که فقط یک یا دو مورد از چرخه توسعه ۱۰ ساله عبور کند.

فقط پنج نفر تاکنون یک فلفل ایکس کامل را خورده‌اند؛ کاری، یکی از افراد است و می‌گوید: «من پس از خوردن فلفل ایکس به مدت سه ساعت و نیم گرما را احساس می‌کردم. سپس گرفتگی عضلات شروع شد، آن گرفتگی‌ها وحشتناک هستند. تقریباً یک ساعت زیر باران روی دیوار مرمری خوابیده بودم و از درد ناله می‌کردم.»

کد خبر 697129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.