پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از جذب هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات کم‌بهره، پنج هزار شغل در بخش‌های مختلف براساس ظرفیت‌ها ایجاد شد.

به گزارش ایمنا، مصدق کشاورزی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه این حملات وحشیانه را یکی از نشانه‌های نابودی رژیم اشغالگر قدس دانست.

وی تعهد اشتغال امسال استان بوشهر را ۱۸ هزار و ۸۳۱ نفر دانست و افزود: تاکنون ۸۲ درصد این تعهد محقق شده و زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از جذب یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات کم‌بهره پنج هزار شغل در بخش‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌ها ایجاد شد.

کشاورزی با بیان اینکه از اشتغال ایجاد شده ۶۰ درصد مربوط به مردان است، اضافه کرد: ۴۰ درصد اشتغال ایجاد شده در حوزه بانوان است و ۷۶ درصد این اشتغال‌ها در شهرها و ۲۴ درصد در روستاهای استان بوشهر محقق شده است.

وی با اشاره به برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه تاکید کرد: در خصوص ساماندهی دست‌فروش‌ها شهرداری‌ها نقش مهمی دارند و با دست‌فروش‌های اتباع بیگانه فاقد مجوز برخورد می‌شود. شهرداری‌های استان بوشهر حداکثر تا ۲ هفته فرصت دارند این مهم را ساماندهی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر جمعیت اشتغال استان را ۸۶۷ هزار نفر دانست و گفت: ۸۶۷ هزار نفر جمعیت استان بوشهر ۱۵ سال به بالا دارند و اگر سالانه ۳۱ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، نرخ بیکاری به شدت کاهش پیدا می‌کند که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

کشاورزی با بیان اینکه افزون بر ۳۳۵ هزار نفر از جمعیت یاد شده شاغل هستند، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر ۳۹ درصد است.

وی با اشاره به مشاغل خانگی اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداختی به طرح‌های مشاغل خانگی در استان بوشهر افزایش یافته است و سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به این حوزه پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از ابلاغ ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در این راستا ۱۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان بوشهر صادر شده است.

کشاورزی با اشاره به اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای پرداخت به تعاونی‌ها اضافه کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۸ برای طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از تولید و اقتصاد مصوب شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 697094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.