احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی یزد با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات

ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ مگاواتی در شهرستان اشکذر صبح امروز با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، کلنگ ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر صبح امروز - چهارشنبه بیست و ششم مهرماه- با حضور محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صمت، مهران فاطمی استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد و سایر مسئولین استانی زده شد.

این نیروگاه خورشیدی علاوه بر افزایش پایداری شبکه برق به خصوص در پیک سال‌های آتی، به طور سالانه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق خواهد کرد.

این پروژه مهم، سالانه بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی کشور صرفه‌جویی خواهد کرد، همچنین در مصرف آب به میزان بیش از ۴۵ هزار متر مکعب صرفه‌جویی خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این نیروگاه در سال‌های آینده از تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان ۱۱۵ هزار تن در سال کاسته شود که با توجه به آلودگی‌های متعدد در روزهای سال این نیروگاه نقش قابل توجهی در کاهش سطح آلایندگی استان خواهد داشت.

قطعاً با فراهم آمدن زیرساخت اساسی برق در منطقه خضرآباد و شهرستان اشکذر امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای راه‌اندازی دیگر واحدهای تولیدی و صادرات فولاد سبز در مجموعه چادرملو رقم خواهد خورد.

نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ میلیون یورو، در مدت دو سال به بهره‌برداری می‌رسد و این مجموعه برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 697070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.