امیرعبداللهیان با وزیر خارجه کویت دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با همتای کویتی خود رایزنی کرد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان که در جده به سر می‌برد، در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با وزیر خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، نشست امروز سازمان همکاری اسلامی در جده را برای اتخاذ تصمیم قوی در حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم فلسطین در غزه بسیار مهم دانست.

وی با تشکر از موضع قوی کویت در حمایت از فلسطین از ابتدای تحولات جاری، گفت حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه باید متوقف شود و ارسال کمک‌های انسانی به مردم مظلوم و تحت محاصره غزه به‌سرعت آغاز شود.

امیرعبداللهیان تلاش صهیونیست‌ها برای کوچاندن مردم غزه را اقدامی خطرناک و ناقض قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی دانست و افزود: لازم است این موضوع با جدیت مورد توجه اجلاس جده باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با محکوم کردن جنایت دیشب صهیونیست‌ها در حمله جنایت‌کارانه به بیمارستان المعمدانی در غزه، این اقدام را جنایت جنگی و نسل‌کشی دانست و گفت: متوقف نشدن این جنایات جنگی و استمرار نسل‌کشی جاری توسط رژیم آپارتاید صهیونیستی در غزه، فضای منطقه را از کنترل خارج خواهد کرد.

امیرعبداللهیان افزود: مقاومت در منطقه مستقل تصمیم می‌گیرد و کسی نمی‌تواند تضمین کند که شرایط به همین شکل باقی بماند.

وزیر خارجه کویت نیز در این دیدار بر استمرار حمایت قوی کویت از فلسطین تاکید کرد. همچنین توسعه دامنه درگیری را خطری بزرگ برای کل منطقه دانست و افزود ما بر ضرورت توقف جنگ و آغاز فوری ارسال کمک‌های انسانی تاکید داریم.

در این دیدار برخی موضوعات روابط دوجانبه نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب به منظور شرکت در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی در صدر هیئتی عازم جده عربستان شد.

برگزاری این نشست فوق‌العاده پیرامون بررسی تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی یکی از دستاوردهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

چندی پیش نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده در نامه‌ای رسمی آمادگی کشورمان را در میزبانی از نشست فوق‌العاده این سازمان اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، ایران بلافاصله پس از حملات وحشیانه و فاجعه‌بار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه متعاقب عملیات موفقیت‌آمیز طوفان‌الاقصی که توسط گروه مقاومت فلسطین حماس صورت گرفت، تلاش‌های گسترده دیپلماتیک خود را آغاز کرد.

تماس‌های تلفنی آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان با مقامات عالی کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر، عراق، روسیه، فرانسه و سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه به چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و قطر، مکاتبه و تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل و تماس‌های تلفنی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با همتایان خود در سطح منطقه و جهان از جمله این تلاش‌ها بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 697041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.