در طرح‌های تفصیلی شهرها توجه کافی به فضای سبز نمی‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در طرح‌های تفصیلی شهرها به مسئله بسیار مهم فضای سبز توجه کافی نمی‌شود.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عرفان‌منش امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: در طرح‌های تفصیلی به حداقل‌های زیست‌محیطی که مهم‌ترین آن فضای سبز است، توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور اولویت‌بندی‌های فضای سبز به این موضوع بازگردانده نشده است، افزود: اراضی که در شهرها برای کاربری‌های خدماتی از جمله فضای سبز لحاظ شده است، به‌طور کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مواردی شاهد نقض قوانین هستیم، گفت: در مواردی قانون اجازه تفکیک باغات را به معاونت شهرسازی می‌دهد ولی برای سازمان سیما و منظر قوانین دیگری دیده شده است و این موضوع موجب می‌شود سازمان در مقابل مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در مجموعه فضای سبز به نیروهای جوان نیاز داریم اما قانون دست شهرها را برای استخدام نیروهای جوان و متخصص بسته است.

عرفان‌منش با اشاره به اینکه ارتفاع مناسب فضای سبز در شهرها هشت متر است، افزود: نبود تجهیزات مناسب موجب شده است تا ارتفاع فضای سبز در شهرها زیاد باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شهرها دچار ضعف خاک و کمبود آب هستیم، اظهار کرد: امروز درختان ما در ظاهر سالم، اما در باطن با مشکلات بسیاری مواجه هستند که با کوچک‌ترین بادها شکسته می‌شوند و خسارات جانی و مالی به شهروندان وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های پایدار درآمد پایدار ندارند، گفت: باید ردیفی برای سازمان‌های پارک‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان در نظر گرفته شود.

کد خبر 697023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.