شناسایی نقاط حادثه‌خیز سطح شهر قزوین

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از بهره‌برداری فیبر نوری سامانه‌های ترافیکی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) - آیت الله باریک (ره) خبر داد و گفت: شناسایی نقاط مهم و حادثه‌خیز سطح شهر که دوربین‌های نظارتی ندارد و اولویت‌بندی آن‌ها، انجام شده است.

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فیبر نوری سامانه‌های ترافیکی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) - آیت الله باریک (ره) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شناسایی نقاط مهم و حادثه‌خیز بدون دوربین‌های نظارتی و اولویت‌بندی آن‌ها، طراحی شبکه فیبر نوری بر اساس اولویت‌ها، خرید کابل ۲۴ کر، اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های خدمات‌رسان، اجرای بستر فیبر نوری، تکمیل شبکه و رینگ‌های موجود با استفاده از مفصل‌بندی و فیوژن تنها بخشی از اقدامات انجام شده در بلوار بلوار آیت‌الله باریک بین بلوار پیامبر اعظم (ص) است.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: با استفاده از فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویری را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه و حتی بالاتر انتقال داد.

عرشیان تاکید کرد: فیبر نوری به دلیل پهنای باند وسیع‌تر در مقایسه با کابل‌های مسی و تأخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای از مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

وی گفت: شبکه فیبر نوری مشکلاتی همچون اختلال اتصال در اثر تداخل الکترومغناطیس و ضعف سیگنال در مسافت‌های طولانی را نیز رفع می‌کند.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قزوین افزود: عمر طولانی، کاهش هزینه‌های بلند مدت، نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری و امنیت بالا در انتقال داده‌ها از دیگر مزایای توسعه شبکه فیبر نوری است.

کد خبر 696984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.