تدوین واحد تک درس «خبرنویسی» در دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان

رئیس اداره گسترش و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: با توجه نیازی که در حوزه خبرنویسی از سوی برخی رسانه‌ها به این مرکز علمی ارجاع داده شد با همکاری یکی از مراکز آموزش عالی آزاد دوره تک درس «خبرنویسی» تدوین شد.

مجید وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری برخی دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه علمی‌کاربردی اظهار کرد: دوره‌های کوتاه مدت جزو دوره‌های عالی آزاد بوده و در دو بخش تک درس و تک پودمان اجرا می‌شود که در پایان منتهی به یک حوزه شغلی خاص خواهد شد.

وی افزود: با توجه نیازی که در حوزه خبرنویسی از سوی برخی رسانه‌ها به این مرکز علمی ارجاع داده شد با همکاری یکی از مراکز آموزش عالی آزاد دوره تک درس «خبرنویسی» تدوین و در کمیسیون برنامه‌ریزی درسی استان اصفهان بررسی و تصویب قرار گرفت و قرار است در مرکز واحد نجف‌آباد اجرایی شود.

رئیس اداره گسترش و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان با اشاره به جزئیات این رشته تخصصی در حوزه خبرنویسی ادامه داد: در دوره «خبرنویسی» واحدهای افزایش خلاقیت در نگارش در حوزه رسانه‌ها، مهارت‌های نوشتن خبر، بحث‌های مربوط به شناخت خبر، ارزش‌های خبری و نحوه نگارش خبر آموزش داده می‌شود. سقف ساعت آموزشی در این دوره ۵۰ ساعت شامل ۱۵ ساعت نظری و ۳۵ ساعت عملی خواهد بود.

تدوین واحد تک درس «خبرنویسی» در دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان

وی تصریح کرد: افراد دارای مدرک دیپلم به بالا قابل پذیرش برای شرکت در این دوره «خبرنویسی» هستند. به طور کلی پذیرش در دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه علمی‌کاربردی تا سقف ۱۵۰ نفر بوده و در ظرفیت تعیین شده است ولی مرکز مجری براساس امکاناتی که در اختیار دارد می‌تواند این ظرفیت را تقلیل دهد.

وی اضافه کرد: افراد با حداقل تحصیلات در مدرک دیپلم بدون محدودیت عنوان مدرک می‌توانند مشغول به تحصیل در این دوره شوند. از همه سطوح پذیرای علاقه مندان هستیم ولی باید افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند دارای حداقل سه سال تجربه کاری در این حوزه باشند تا از یک دانش پایه‌ای برخوردار بوده و روند ارتقا مهارت تسهیل یابد.

کد خبر 696982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.