تقاضای انتقالی قضات به خارج استان از مشکلات جدی دادگستری است

رئیس کل دادگستری استان کردستان از مشکلات جدی دادگستری استان را میزان بالای تقاضای انتقالی قضات به خارج از استان دانست و گفت: امیدواریم با اجرای طرح جذب اختصاصی قضات بومی که به تایید ریاست قوه قضائیه رسیده است، این مشکل رفع شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ در حوزه قضائی مریوان اظهار کرد: رسیدگی دقیق و به موقع پرونده‌های قضائی، کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایت‌مندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: خدمت‌رسانی به مردم در هر جایگاه و هر سازمانی یک توفیق الهی است و باید با مسئولیت‌پذیری و دغدغه‌مندی بتوانیم تا حد ممکن موجبات رضایت مردم از دستگاه قضائی را محقق کنیم.

رئیس کل دادگستری کردستان ضمن تاکید بر اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضائیه در استان، تصریح کرد: اگر دغدغه‌مندی و مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به رسیدگی دقیق و به موقع در پرونده‌های قضائی وجود داشته باشد، اطاله دادرسی کمتر خواهد شد و ارباب رجوع در زمان معین به حق خود می‌رسند و تاکید بنده این است که در این موضوع بسیار با حساسیت برخورد شود.

وی بر لزوم شناسایی متهمان شناسنامه‌دار و برخورد جدی و بدون مسامحه با هنجارشکنان و مرتکبان جرایم خشن در جامعه تاکید کرد و گفت: پرونده مربوط به اراذل و اوباش و حمل‌کنندگان سلاح‌های سرد و گرم و مخلان امنیت و آسایش عمومی، با قاطعیت و با صدور احکام متناسب و بازدارنده رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: پذیرش درخواست اعسار آن دسته از محکومان جرایم مالی که پرونده‌های متعددی دارند، باید توسط دادرس واحد انجام شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی استان در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری باید وظایف و تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر لزوم توجه هرچه بیشتر قضات به صدور مجازات‌های جایگزین حبس برای محکومان با محوریت خدمات عمومی تاکید کرد و ادامه داد: کاهش پرونده‌های مُسن و معوق در دادگستری استان سبب مراجعه کمتر مردم به دادگستری می‌شود و از سردرگمی و بلاتکلیفی ارباب رجوع جلوگیری خواهد شد.

وی بر پیگیری اجرای کامل طرح ساماندهی مرز باشماق توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در استان تاکید و تصریح کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بازرس کل استان موظف هستند تا با نظارت مستمر تا اجرای کامل طرح موصوف اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حسینی از مشکلات جدی دادگستری استان را میزان بالای تقاضای انتقالی قضات به خارج از استان دانست و گفت: امیدواریم با اجرای طرح جذب اختصاصی قضات بومی که به تأیید ریاست قوه قضائیه رسیده است، این مشکل رفع شود.

وی ضمن تذکر مجدد به مدیران ادارات اجرایی ذیربط در استان مبنی بر تأمین فوری زمین موردنیاز برای انتقال زندان‌های استان به خارج از شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه به‌ویژه در سفر به استان کردستان، این موضوع باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

کد خبر 696979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.