پرچم عزا بر فراز گنبد حضرت معصومه (س) برافراشته شد

هم‌زمان با اعلام عزای عمومی در کشور و محکومیت جنایات دهشتناک رژیم صهیونیستی در غزه، پرچم مشکی بر فراز گنبد مطهر فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برافراشته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دنبال حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه و اعلام عزای عمومی در کشور، پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برافراشته شد.

حوزه علمیه قم جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند

دروس حوزه علمیه در واکنش به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ تعطیل شد. همچنین مراجع عظام تقلید در واکنش به این جنایات طی بیانیه‌هایی خواستار توقف جنایت‌ها علیه مردم مظلوم غزه شدند.

در پیام آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، از مراجع عظام تقلید آمده است:

«اکنون وظیفه انسانی هر فرد آزاده با هر دین و مذهب متفاوت شده است، هر انسان با وجدان نمی‌تواند نسبت به این جنایت دردناک بی‌تفاوت باشد، سران کشورهای اسلامی نیز باید از این وضع خارج شده و در گام نخست در دفاع از این ملت ستمدیده ارتباط خود را با این رژیم کودک‌کش قطع نموده و به جای قطعنامه و بیانیه اقدام عملی نمایند تا تاریخ نام آنها را در ردیف این جانیان بی‌رحم قرار ندهد. امروز سکوت در برابر این جنایت جایز نیست و اعلام انزجار و دفاع لازم و ضروری می‌باشد. طبق وعده خداوند متعال زمان فتح و پیروزی نزدیک است و ان‌شاءالله اسرائیل و اربابانش به‌زودی به زوال و نابودی خواهند رسید و جبهه مقاومت با وحدت و همدلی و توکل به خدا پیروز خواهند شد.»

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی، از مراجع تقلید نیز در جلسه درس فقه خود با تاکید بر لزوم جلوگیری از کشتار مردم در غزه، تاکید کرد: امیدواریم ذات اقدس الهی به برکت قرآن و عترت جریان غزه و امثال غزه را به زودی حل کند و این‌گونه کودک‌کشی نباشد، این‌گونه مسلمان‌ها کشته ندهند و دعاهای حضرت ولی عصر (عج) در حق همه مستجاب شود.

وی افزود: اکنون باید «أین غیرة الإسلام» را به جهانیان مسلمان گفت که نباید غزه را تنها بگذارند، همه باید تلاش و کمک کنند و گذرگاه رفح را باز بکنند و نباید بگویند که او شیعه یا سنی بود یا امثال ذلک.

آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در بیانیه‌ای با اعلام تعطیلی دروس حوزه علمیه اظهار کرد: درد جان‌سوز و غم جانکاه حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه قهرمان و دلاور، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش و درماندگی گرگ‌های صهیونیست را در برابر دفاع مقدس و مشروع فلسطین به نمایش گذاشت؛ این کارزار عظیم حق و باطل و اسلام و استکبار به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت و شتاب به سوی قله‌های فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود.

وی ادامه داد: به مجامع بین‌المللی هشدار می‌دهیم تا به قتل عام کودکان و زنان و بیماران و بی‌گناهان پایان دهند به غاصبان سرزمین‌های اسلامی و پشتیبانان آن‌ها اخطار می‌دهیم، چنانچه از ستم و جنایت خود دست نشویند در طوفان قهر الهی و آتشفشان خشم امت اسلام و محور مقاومت نابود خواهند شد و بدانند روزگار سازش و تسلیم به پایان رسیده و عصر بیداری و جهاد و شهادت و پیروزی فرارسیده است.

به گزارش ایمنا، شب گذشته مردم قم با حضور در حرم حضرت معصومه (س) و بعضی دیگر از میادین شهری با سردادن شعارهایی، اعتراض خود را نسبت به جنایات و نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی فریاد زدند.

تجمع اعتراضی عظیم مردم قم در حمایت از طوفان‌الاقصی و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ ساعت ۱۶:۰۰ در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد.

کد خبر 696978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.