رشد قابل توجه سود سهام بانک ملت

بانک ملت در گزارش‌های شش ماهه خود به سود خالص هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دست یافته و سود به ازای هر برگه سهم برابر با ۵۲ تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نظر بسیاری از کارشناسان، بررسی گزارش‌های تعداد معدودی از شرکت‌های بازار سرمایه نکات کلیدی بسیار زیادی را برای بازار دارد و می‌تواند خط‌مشی بازار را مشخص کند. یکی از این شرکت‌ها در گروه بانکی بانک ملت با نماد «وبملت» است، این شرکت روز گذشته رشد یک درصدی، حجم معاملات ۱۷۵ میلیون برگه سهم، ارزش معاملات ۷۶ میلیاردی، و ارزش بازار ۱۵۴ همت داشت که از شرکت‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در بازار است، تعداد برگه سهام این شرکت برابر با ۳۵۳ میلیارد، شناوری برابر با ۳۷ درصد و حجم معاملات برابر با ۱۴۱ میلیون برگه سهم است.

پی بر ای این شرکت با گزارش خوبی که روانه کدال کرده به ۲.۷ کاهش یافته است و پی بر ای گروه این شرکت برابر با چهار واحد است، به‌طور کلی هم نماد و هم گروه ارزشمند و پتانسیل رشد قیمتی دارند، البته سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نیست و صرفاً پی بر ای بسیار پایین آن نشان از وضعیت مطلوب این شرکت است.

درآمد تسهیلات این شرکت نیز برابر با ۶۸ همت و هزینه سود سپرده‌ها برابر با ۳۰ همت بوده است؛ بنابراین درآمد خالص تسهیلات و سپرده‌گذاری شرکت برابر با ۳۸ همت بوده است، درآمد کارمزد شرکت برابر با هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و هزینه کارمزدها برابر با هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

خالص درآمد کارمزد برابر با پنج هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، زیان مبادلات ارزی شرکت برابر با یک هزار میلیارد تومان و سایر درآمدهای عملیاتی شرکت برابر با ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، جمع درآمدهای عملیاتی شرکت با رشد ۵۰ درصدی به سطح ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است، سایر درآمدهای و هزینه‌های برابر با ۳۱۱ میلیارد تومان بوده است.

هزینه‌های اداری و عمومی شرکت رشد ۲۰ درصدی داشته است و به سطح ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده است، هزینه مطالبات مشوک‌الوصول به سطح ۴۸۲ میلیارد تومان رسیده است، هزینه‌های مالی شرکت برابر با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

هزینه استهلاک شرکت برابر با ۲۸۴ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۴۰ درصدی داشته است، سود شرکت قبل از مالیات برابر با ۲۰ همت بوده است، بانک ملت ی هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است و سود به ازای هر برگه سهم برابر با ۵۲ تومان بوده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این سود برابر با ۱۹ تومان بوده است و رشد ۱۷۳ درصدی داشته است.

کد خبر 696913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.