هولوکاست در غزه

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رژیم خون‌آشام» با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه نوشت: در دقایق اولیه پس از این حادثه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد ارتش اسرائیل بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد. برآورد اولیه از تعداد کشته‌شدگان حاکی از شهادت دست‌کم ۱۵۰۰ نفر از فلسطینیان بود. برخی رسانه‌ها گزارش دادند که اسرائیل با موشک‌های جدیدی که آمریکا به این رژیم هدیه داده، این جنایت را رقم زده است.

این روزنامه عکس یک امروز خود را به جنایت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی اختصاص داده است که در آن این بیمارستان در آتش می‌سوزد و در ادامه نوشته است: در اولین واکنش رسمی از سوی جنایتکاران اسرائیلی، سخنگوی ارتش این رژیم پس از کشتار مردم بی‌گناه در بیمارستان المعمدانی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «به [مقامات غزه] هشدار داده بودیم که بیمارستان المعمدانی و ۵ بیمارستان دیگر را تخلیه کنند.»

«ایتمار بن گویر» وزیر امور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز دقایقی پس از جنایت هولناک این رژیم در بمباران بیمارستان المعمدانی گفت: «تنها چیزی که باید وارد غزه شود صدها تن مواد منفجره است نه کمک‌های بشردوستانه.»

هولوکاست در غزه

روزنامه کیهان در صفحه نخست خود با تیتر «اگر جنایت صهیونیست‌ها ادامه یابد کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد» به بررسی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته با نخبگان و استعدادهای برتر علمی پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور، خواستار یک جهش تازه و مبتکرانه علمی و ورود به فصل تازه‌ای از فعالیت‌های نوآورانه در مراکز و محیط‌های علمی-دانشگاهی شدند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، قطع فوری بمباران‌ها را مورد تأکید قرار دادند و با اشاره به نقش ملموس آمریکایی‌ها در سیاست‌گذاری اقدامات صهیونیست‌ها، گفتند: ملت‌های مسلمان و حتی مردم غیرمسلمان جهان از جنایات جاری رژیم اشغالگر جداً عصبانی هستند و اگر این وحشی‌گری‌ها ادامه یابد، مسلمانان جهان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد.

همچنین یادداشت روز این روزنامه، با «تیتر آن روز نزدیک است» به سخنان «‌گیدئون‌لوی‌» خبرنگار و ستون‌نویس مشهور روزنامه «هاآرتص» در مورد هویت واقعی صهیونیست‌ها اشاره کرده است و در آن به بررسی سه اصلی که این خبرنگار بیان کرده، پرداخته است: اصل اول: «‌اکثر ما اسرائیلی‌ها -اگر نه همه ما- از عمق جان باور داریم که قوم برگزیده هستیم، پس حق داریم هر کاری را که دلمان می‌خواهد، انجام دهیم‌»!

اصل دوم: «‌ما در اشغالگری رکورد زده‌ایم. اما هرگز در طول تاریخ هیچ اشغالگری وجود نداشته که خود را قربانی معرفی کند! نه فقط قربانی، بلکه تنها قربانی موجود در صحنه! این هم باعث می‌شود ما اسرائیلی‌ها علی‌رغم جنایات هر روزه، بتوانیم در آرامش زندگی کنیم. زیرا باور داریم که قربانی هستیم‌»!

اصل سوم: «اصل سوم که شاید مهم‌ترین و بدترین هم باشد، انسان‌زدایی سازمان‌یافته از غیریهودیان است. غیریهودیان را انسان و بشر نمی‌دانیم که حقوق بشر داشته باشند (!). اگر پوست اسرائیلی‌ها را خراش بدهیم، این سه اصل را می‌توانیم ببینیم‌»!

هولوکاست در غزه

روزنامه جوان با انتخاب تیتر «نیم میلیون اسرائیلی بی‌جا و مکان شده‌اند» به سخنان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و این باره نوشت: ۱۲ روز بعد از عملیات بی‌سابقه طوفان الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار اعلام کرد که حدود ۵۰۰ هزار اسرائیلی در داخل اسرائیل بی‌مکان شده‌اند؛ آماری که به نظر می‌رسد در تاریخ این رژیم بی‌سابقه است. همزمان، سی‌بی‌اس‌نیوز و برخی دیگر از رسانه‌های غربی، از خروج قابل‌توجه شمار زیادی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی و همچنین اتباع خارجی خبر می‌دهند.

این روزنامه در سرمقاله خود که به قلم غلامرضا صادقیان، سردبیر روزنامه جوان با تیتر «غزه را باید بر سر دار روایت کرد» تنظیم شده است، به موضوع سردرگمی رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی پس از عملیات طوفان الاقصی اشاره کرده و نوشته است: «اشغال زمینی غزه» اکنون خار گلوی اسرائیل و آمریکا شده است. اگر اشغال نکنند، طوفان‌الاقصی که تا این لحظه بزرگ‌ترین شکست صهیونیست‌ها از نظر خود آن‌ها لقب گرفته، به‌سرعت جای خود را به «سنگر مستحکم غزه» می‌دهد و از این پس همه خواهند گفت: «اسرائیل نتوانست به غزه وارد شود» و این ننگ برای اسرائیلی‌ها بزرگ‌تر از ننگ شکست در طوفان‌الاقصی خواهد شد. شاهدش حرف وزیر آموزش اسرائیل است که گفت: «اگر نتوانیم حماس را از بین ببریم از اسرائیل می‌روم.»

اما اگر اشغال کنند چه؟ اول باید این پرسش را پاسخ داد که چرا آن ارتش کذایی خود را معطل نگه داشته‌اند و غزه را اشغال نمی‌کنند یا هر ساعت در خبرهای رادیوی ارتش می‌گویند «ورود محدود و مقطعی» به غزه خواهیم داشت؟!

هولوکاست در غزه

تیتر یک روزنامه فرهیختگان با عنوان «هولوکاست در غزه» در کنار تصویری از قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه به آمار کشته‌های این حمله پرداخته و در بخش نقد روز خود پرسیده است «نتانیاهو خودکشی را هم از هیتلر تقلید می‌کند؟»

در این مطلب آمده است: ادعاهای زیادی در مورد آثار هولوکاست در رسانه‌های غربی مطرح می‌شود. کشتار سیستماتیک و قتل عام شش میلیون یهودی از جمله آن‌ها است که مدام تکرار می‌شود. در حالی که جمعیت یهودیان جهان تا قبل از بازه زمانی هولوکاست ۱۷ میلیون نفر گزارش شده است طبیعی است که ادعای کشتار بیش از یک‌سوم این جمعیت توسط بسیاری مورد تردید قرار گیرد.

هولوکاست در غزه

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مسکن محرومان منهای محرومان؟» به توزیع نابرابر صندوق ملی مسکن که بیش از ۷۵ درصد منابع طرح نهضت ملی مسکن را به تهرانی‌ها اختصاص داده است پرداخت و نوشت: بررسی منابع پرداختی صندوق ملی مسکن نشان می‌دهد بیشتر از ۷۵ درصد وام‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر به تهرانی‌ها تعلق گرفته و بخش غالب تسهیلات قرض‌الحسنه همین طرح، نصیب پایتخت‌نشینان شده است. این در حالی است که در صورت مالی منابع این صندوق، کمتر ردی از استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان و … به چشم نمی‌خورد.

همچنین سرمقاله این روزنامه به قلم کامبیز نوروزی با تیتر «جامعه معمایی»، ابعاد قتل داریوش مهرجویی را بررسی کرده است.

هولوکاست در غزه

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست خود با اشاره به اثر مداخله در بازار و قیمت‌گذاری دستوری، به پیامدهای زیان بار آن پرداخت و با تیتر «بومرنگ قیمت دستوری» نوشت: اقتصاد ایران دارای یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های قیمت‌گذاری دستوری است و هم‌زمان طولانی‌ترین دوره تورم بالا در میان کشورها را دارد. اگرچه بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت‌گذاری دستوری نمی‌تواند باعث کنترل تورم شود، اما سیاست‌گذاران (فارغ از نگاه سیاسی خود) از قیمت‌گذاری دستوری حمایت می‌کنند.

بنابراین رشد و گسترش سازمان‌های قیمت‌گذاری یا تنظیم قیمت در کشور بی‌دلیل نیست. بررسی کارشناسی تأیید می‌کند که سیاست قیمت‌گذاری دستوری، یک اثر بومرنگی دارد؛ به‌نحوی‌که شاید به‌طور موقتی بتواند بر قیمت کالاها اثر بگذارد، اما در بلندمدت این سیاست باعث افزایش نرخ تورم خواهد شد و حتی اثر کوتاه‌مدت آن نیز محو خواهد شد.

هولوکاست در غزه

کد خبر 696902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.