مخاطب‌شناسی در جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت جامعه هدف در جهاد تبیین گفت: مخاطب‌شناسی در جهاد تبیین مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شامگاه سه‌شنبه_ بیست‌وپنجم مهرماه_ در دومین نشست قرارگاه جهاد تبیین هرمزگان، با تاکید بر حرکت به سوی نتیجه محوری و تقویت فرآیندهای تبیینی، اظهار کرد: ضرورت دارد برای جهاد تبیین از ابزارهای نوین و قالب‌های مؤثر مانند فیلم، انیمیشن، پادکست، انیمیشن و اینفوگرافی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیران بایست اهمیت بیشتری برای جهاد تبیین قائل شوند، افزود: در جهاد تبیین ۴ مسئله باید به صورت ویژه دیده شود که عبارتند از تهیه مخازن آماری دقیق، تشکیل شبکه تولید، راه‌اندازی شبکه توزیع و شناسایی جامعه مخاطب و اگر این چهار رکن به درستی تعریف شود، جهاد تبیین محقق خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با تاکید اینکه بسیاری از شبکه‌های موردنیاز در جهاد تبیین لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: شبکه تولید به شدت وابسته به شبکه مخاطب است و اگر سازمان‌ها داده‌های آماری را به درستی در اختیار شبکه تولید قرار دهند به واسطه حضور و استفاده از افراد خوش‌ذوق، پردازش دقیقی متناسب با علایق مخاطبان انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران ضروری دارد، مخازن آماریِ مورد نیاز جهاد تبیین را مهیا کنند و خدمات و کارهای شاخص را در اختیار شبکه تولید و توزیع قرار دهند تا این شبکه‌ها با دید تخصصی خود کار را پیش ببرند.

وی اضافه کرد: نیاز است برای هر بخش از چهار رکن جهاد تبیین، متولی مشخص شود تا بتوانیم کارها را به صورت دقیق رصد کنیم و تولیدات علاوه بر فضای رسانه‌ای رسمی برای مخاطبان فضای مجازی نیز تهیه شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان ولایت‌مداری ما با تبعیت از دستورات ولی‌فقیه مشخص می‌شود، جهاد تبیین را امر ضروری رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: در جلسات پیشین، مصوب شد که کتاب صعود چهل ساله هرمزگان توسط حوزه هنری استان نگارش شود از این رو لازم است در نشست آتی گزارشی از پیشرفت آن ارائه دهند.

حجت‌الاسلام موسی پولادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان، نیز در این نشست، اظهار کرد: دنیای امروز شاهد نصرت الهی است و هر چه قدر ما قوی‌تر و استوارتر در این رویارویی بایستیم طرف مقابل بیشتر داشته‌های خود را به میدان خواهد آورد چرا که این رویارویی منجر به استقرار حکومت عدل امام زمان (عج) خواهد شد.

وی افزود: دشمن قطعاً تلاش خواهد کرد از تحریف برای سخت‌کردن کار جبهه حق استفاده کند مانند کاری که یزید انجام داد و حضرت زینب سلام الله علیها با جهاد تبیین توطئه‌های یزید را بر ملأ کردند.

پولادی با اشاره به اینکه طبق بیان رهبر معظم انقلاب، شکستن تحریم با شکستن تحریف‌ها ممکن خواهد شد، گفت: دشمن امروز کل امیدش را به جریان تحریف بسته است که ما با کار جهادی باید جلوی آن را بگیریم.

در پایان کمیته‌های تخصصی قرارگاه جهاد تبیین استان به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

کد خبر 696871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.