کم‌توجهی در مشارکت بین‌بخشی برای توسعه ورزش تیران

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با اشاره به ماموریت‌هایی که برای توسعه ورزش برای دیگر دستگاه‌های اداری و حتی بخش خصوصی پیش‌بینی شده است، گفت: مشارکت بخشی برای توسعه ورزشی کمتر توجه گرفته است.

جواد بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به ضرورت هم‌افزایی بین‌بخشی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تیران و کرون اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌های اداری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی و اجرای رویدادها کمتر مورد توجه قرار گرفته و عمده کار در توسعه و اجرای طرح‌ها بر عهده ورزش و جوانان است.

وی افزود: سرانه ورزشی شهرستان با مشارکت دیگر دستگاه‌های اداری قابل افزایش است که ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شهرداری‌ها، هلال احمر و آموزش و پرورش از جمله آن‌ها است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی در حال توسعه است، تصریح کرد: با همکاری دهیاری‌ها خانه‌های ورزش روستایی، سالن و چمن مصنوعی احداث و دسترسی به امکانات ورزشی تسهیل شده که گامی مؤثر در عدالت ورزشی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۴ روستا خانه ورزش روستایی دارند و کلاس‌های ورزشی، مسابقات و فعالیت‌های روزانه برای تفریح و سلامتی در این مراکز در حال اجرا است.

بهارلویی یادآور شد: شرکت‌های تجاری و تولیدی نیز بر اساس مسئولیت اجتماعی می‌توانند در توسعه امکانات ورزش، اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، پشتیبانی از تیم‌های ورزشی و هیئت‌ها همکاری و خلل در تأمین اعتبارات مالی را پر کنند.

وی به طرح و برنامه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: تعاملات بین دستگاه‌های اداری در حال حاضر ایجاد شده و مسابقات، رویداد و برنامه‌های ورزشی در شهرستان به مرحله اجرا رسیده که برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، ورزش کودکان و مسابقات محله‌ای از جمله آن است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون یادآور شد: هیئت‌های ورزشی فعال این شهرستان همراه با دستگاه‌های اداری مسیر فعالیت خود را طی کرده و توانسته‌اند جهش خوبی را ایجاد کنند که به دنبال فعال‌سازی همه این هیئت‌های ورزشی منطقه هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود به برنامه‌های هفته تربیت بدنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: همایش پیاده روی خانوادگی در شهرها و روستاها، تجلیل از مدال آوران رشته‌های ورزشی، برگزاری همایش ورزشی ویژه بانوان شاغل در ادارات در باغ بانوان تیران، کارگاه حرکات اصلاحی ویژه ورزشکاران و مربیان تکواندو و تجلیل از مقام آوران این رشته، برگزاری هفته پایانی و اختتامیه مسابقات لیگ فوتبال، برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه و زنگ ورزش مدارس به همین مناسبت انجام خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر عناوین برنامه‌های هفته تربیت بدنی در تیران و کرون اعلام کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات تنیس روی میز، مسابقات ژیمناستیک سطح ۱، کاراته، تکواندو، دارت ویژه کارکنان دولت، رقابت چهار جانبه والیبال بانوان و بسکتبال از جمله آن است.

بهارلویی با بیان اینکه دیدار با تعدادی از خانواده شهدای ورزشکار در این هفته انجام می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی و بازدید از پروژه و برنامه‌های ورزشی در این هفته مورد پیش بینی قرار گرفت.

وی به برگزاری فستیوال اسکیت دختران و مادران به عنوان یک رویداد ویژه و خانوادگی اشاره کرد و گفت: خانواده‌محوری در ورزش برای توسعه ورزش همگانی لازم است.

کد خبر 696843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.