هدف از ایجاد ساختار در بازار اصفهان، محدودسازی نیست

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد ساختار در بازار اصفهان، محدودسازی نیست، گفت: شهرها و استان‌های دیگر تجربه تشکیل هیئت امنا یا چنین ساختاری را داشتند، یکی از کارهای بزرگ شورای اسلامی شهر اصفهان و مرکز پژوهش‌های آن، انجام مطالعات و بررسی تجربیات دیگر نقاط بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدعلی احمدی امروز _سه‌شنبه بیست و پنجم مهرماه _ در جلسه هم‌اندیشی تشکیل هیئت امنای بازار اصفهان با تبریک پیروزی جبهه مقاومت که ننگی برای رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و تجربه‌ای که داریم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر کجا برنامه‌ریزی‌ها از مسیر مردم و به دست آن‌ها رخ داده با موفقیت همراه بوده است، اما هر کجا تصمیمی بدون مشارکت مردم گرفته شد، موفقیت مطلوب حاصل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت نیز عنوان و شعار خود را دولت مردمی اعلام کرده است، افزود: رئیس جمهور دور دوم سفر به استان‌ها را آغاز کرده است، مدیران نیز در سطح کلان و استان در میان مردم هستند تا مسائل را دقیق تشخیص دهند و برای رفع آن تلاش می‌کنند، در این راستا شنونده نظرات مردم هستند.

احمدی با اشاره به اینکه بستر و ساختاری مستمر، مداوم و تأثیر گذار باید تعریف شود تا مشارکت همه را جذب کند افزود: یکی از این عرصه‌ها و بسترها بازار است، شرایط بازار متفاوت از شرایط واحدهای صنفی در نقاط دیگر شهر است، این شرایط باید در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما می‌خواستیم در بازار خدمتی ارائه کنیم، بستری مشخص وجود نداشت تصریح کرد: البته اتاق اصناف بود، اما چندین اتحادیه ورود می‌کردند، اختلاف سلیقه و عدم انسجام در دیدگاه‌ها وجود داشت.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه نیازمند ساختاری هستیم تا ارتباط مستمر و چندسویه برای ارتقا و تعالی و رفع مشکلات شکل بگیرد، گفت: باید خود بازاریان در این موضوع محور باشند و البته دیگر دستگاه‌ها نیز مرتبط شوند.

وی با اشاره به اینکه دیگر شهرها و استان‌ها تجربه تشکیل هیئت امنا یا چنین ساختاری را داشتند، افزود: یکی از کارهای بزرگ شورای اسلامی شهر و مرکز پژوهش‌های شورا انجام مطالعات و بررسی تجربیات دیگر نقاط بود که در نهایت منجر به طراحی الگویی شد.

احمدی ادامه داد: قصد و نیت ما، محدودسازی نیست، این اقدام برای به‌کار گرفتن ظرفیت‌های نهفته در راستای رفع مسائل انجام می‌شود، ایجاد ساختار در بازار برای انجام کارهای سلبی نیست.

وی تصریح کرد: در همه جلسات حرف ما این بود که به عنوان مقدمه کار، پیشنهاداتی را ارائه می‌کنیم، اما تصمیم‌گیر نباشیم، چراکه این پیشنهادات می‌تواند به دست منتخبان بازار اصلاح، افزایش یا کاهش پیدا کند، پیام جلسه امروز را به همه بازاریان منتقل کنید تا آن‌ها نیز مشارکت کنند؛ البته شورا و شهرداری اصفهان اراده کردند تا چنین ساختاری شکل بگیرد.

کد خبر 696838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.