نقش مهم رسانه در بروز اعتیادهای نوظهور در کودکان و نوجوانان

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: در مرکز تحقیقات اعتیادهای رفتاری و نوظهور، بروز اعتیادهایی از جمله اعتیاد به تلفن همراه، پرخوری، اینترنت و موضوعاتی از این دست در بین کودکان و نوجوانان بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی فرهادی امروز _سه شنبه بیست‌و پنجم مهرماه_ در نشست شهرگاه با موضوع فرهنگ، ارتباطات و رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ادبیات جدیدی در بین کودکان و نوجوانان ایجاد شده است که این ادبیات در زندگی ما جایی نداشته و در بطن خانواده و گفتار والدین وجود ندارد.

وی با تاکید بر نقش مؤثر رسانه در ارتباط افراد با یکدیگر افزود: رسانه شمشیر دو لبه‌ای است که هم می‌تواند کمک کننده و از طرفی نیز برنده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان تصریح کرد: در دنیای امروز با معضل فقر در بیان احساسات و کلمات مواجه هستیم که در روان‌شناسی رسانه از آن با عنوان الکسی تایمی نام می‌برند.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه ظرفیت‌هایی داریم که می‌تواند منجر به تولید محتوا شود، محتوایی که بتواند جایگزین سوژه‌های جذاب، اما بی‌حتوای فعلی باشد.

فرهادی با اشاره به مرکز تحقیقات اعتیادهای رفتاری و نوظهور گفت: در حال حاضر نوجوانان و جوانان ما دچار اعتیادهای نوظهور مانند اعتیاد به تلفن همراه، فضای مجازی، اینترنت، پرخوری، کار کردن زیاد و موضوعاتی از این دست شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان خاطر نشان کرد: در عصر ابر رسانه‌ها اگر تولید محتوای مفید نداشته باشیم، دیگران با سرعت هر چه تمام برای ما تولید محتوا خواهند کرد، محتوایی جذاب که منجر به شکل‌گیری ادبیاتی خواهد شد که مورد پسند خانواده‌ها نیست، اما در بین نوجوانان و جوانان به طور قطع جایگاه ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای تحقق این موضوع باید ابتدا به بررسی و چرایی و چگونگی تولید محتوا بپردازیم، محتوایی که به قدر کافی جذاب باشد تا بتواند مخاطب را در مسیری مفید و تأثیرگذار هدایت کند.

کد خبر 696807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.