اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به آبرسانی «سادات محمودی» و «لوداب»

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع آبرسانی «لوداب» در شهرستان بویراحمد و ۲۰ میلیارد تومان به آبرسانی «سادات محمودی» در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی روز _سه‌شنبه، بیست و پنجم مهرماه_ با وزیر نیرو و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

روشنفکر در این دیدار به مسائل و مشکلات موجود در حوزه آبرسانی به مناطق روستایی در شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: با آنکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ده درصد از آب‌های روان کشور و از مهم‌ترین تأمین کنندگان آب حوزه کارون است اما اغلب روستاها و حتی مناطق شهری استان با تنش آبی مواجه هستند.

وی افزود: اغلب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم دسترسی به آب مجبور به ترک روستاها و روی آوردن به مناطق حاشیه‌ای شهر شده‌اند و اگر چاره‌ای از طرف متولیان اندیشیده نشود، بسیاری از روستاها خالی از سکنه خواهند شد.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه داده‌است، اما جای گلایه و نگرانی است که بسیاری از مناطق استانی که ده درصد از روان‌آب‌های کشور را دارا است تنش آبی مردم را آزار می‌دهد.

وی افزود: دهستان سادات محمودی که قابلیت تبدیل شدن به بخش را دارد با فاصله اندک از رودخانه بشار با تنش آبی مواجه است و دستگاه متولی آب و فاضلاب نبود اعتبارات را دلیل عدم رفع مشکل عنوان می‌کند.

روشنفکر تصریح کرد: مجتمع آبرسانی به بخش «لوداب» و دهستان چین نیز چندسال پیش آغاز به‌کار کرده‌است و همچنان هزاران خانوار در این مناطق چشم انتظار رسیدن آب از چشمه‌ساران «میان‌تنگان» هستند.

وی دلیل به درازا کشیده شدن آبرسانی به «لوداب» را نبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: مردم ولایتمدار این خطه از مسئولان نظام انتظار و توقع توجه و حمایت دارند.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این دیدار ضمن تقدیر از دغدغه‌های نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مجتمع آبرسانی «لوداب» و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به آبرسانی دهستان «سادات محمودی» اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 696775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.