«کنفرانس بین‌المللی صلح»؛ پیشنهاد ونزوئلا برای پایان دادن به فاجعه غزه

رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به تشدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، پیشنهاد داد «یک کنفرانس بین‌المللی فوری برای صلح» برگزار شود.

به گزارش ایمنا، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در ادامه واکنش‌های روزهای اخیر خود به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) پیشنهاد داد «یک کنفرانس بین‌المللی فوری برای صلح، با حضور فلسطین و اسرائیل و چندین کشور جهان برگزار شود».

مادورو این نشست صلح بین‌المللی را فضایی برای «ایجاد توافق‌های سودمند برای همه طرف‌ها، به دور از نفرت یا خشونت» ارزیابی کرد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز گذشته نیز در گفت‌وگو با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «حمله‌های بی رویه اسرائیل علیه غیر نظامیان» را محکوم کرد و از ارسال ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه این کشور آمریکای لاتین به غزه در روزهای آینده خبر داد.

مادورو افزود: من بار دیگر بر حمایت بی‌قید و شرط ونزوئلا از آرمان فلسطین و حاکمیت آن تاکید می‌کنم.

وزارت امور خارجه ونزوئلا هفته گذشته نیز در نخستین واکنش‌ها به تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای، تبعیت از قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان تنها راه دستیابی به صلح را خواستار شد که رژیم اسرائیل را ملزم می‌کند تا به صورت فوری و به طور کامل، تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی و اشغالگری در سرزمین فلسطین را پایان دهد.

مادورو نیز به تازگی اقدامات صهیونیست‌ها در بمباران نوار غزه را «آپارتاید جدید» خطاب کرد و گفت: بارها شاهد این گونه اقدامات نسل‌کشی از سوی صهیونیست‌ها بوده‌ایم.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست‌ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته است.

در اثر بمباران‌های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری تاکنون ۲ هزار و ۸۳۷ نفر به شهادت رسیدند و تعداد مجروحان نیز ۱۲ هزار نفر گزارش شده است

کد خبر 696760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.