آزادی اسرای اسرائیلی در ازای آزادی ۶ هزار اسیر فلسطینی

رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در خارج با بیان اینکه که اسیرانی از افسران عالی رتبه ارتش اسرائیل را در اختیار داریم، گفت: تصمیم داریم از طریق اسرایی که نزد خود داریم، ۶ هزار اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را آزاد کنیم.

به گزارش ایمنا، «خالد مشعل» در مصاحبه با تلویزیون «العربی» گفت که جنبش حماس تصمیم دارد از طریق اسرایی که نزد خود دارد، ۶ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را آزاد کند.

وی تاکید کرد که آنچه نزد مقاومت است، برای تخلیه زندان‌های اسرائیل از تمامی اسیران فلسطینی کافی است؛ مخصوصاً که افسران عالی رتبه‌ای از ارتش فلسطین در بین اسیران گرفته شده توسط حماس قرار دارند.

رئیس حماس در خارج توضیح داد که بسیاری از این اسیران، غیرنظامی و از اتباع دیگر کشورها هستند و فرماندهی مقاومت به دنبال رسیدن به تعداد دقیق آنهاست، اما شدت بمباران‌های اسرائیل مانع از شمارش این اسراست.

وی همچنین تاکید کرد که موضوع اسرای غیرنظامی موضوعی است که فرماندهی حماس با مسئولیت پذیری و طبق قوانین بین‌المللی و ارزش‌ها و اخلاق انسانی با آن برخورد می‌کند.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی ۶۰ شهروند فلسطینی را طی شب گذشته تا صبح امروز در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کرد.

صهیونیست‌ها در طول روزهای اخیر از ترس عملیات علیه خود در کرانه باختری و قدس اشغالی، بیش از ۴۰۰ شهروند فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

طی روزهای گذشته، ۶۱ فلسطینی در کرانه باختری شهید و نزدیک به ۱۳۰۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد یازدهمین روز خود شده که رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت کاملاً مستأصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می‌کند.

کد خبر 696756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.