بارش‌های رگباری و سرمازدگی نقطه‌ای در انتظار اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور دو هشدار هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش تندبادهای لحظه‌ای، کاهش دو تا پنج درجه دما و احتمال سرمازدگی نقطه‌ای موقت در برخی مناطق مستعد در استان خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور امواج ناپایدار طی امروز از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس در بیشتر مناطق استان با رشد ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در نواحی جنوبی با طوفان لحظه‌ای همراه خواهد شد و در برخی مناطق مرتفع غربی استان بارش پراکنده و در نواحی شرقی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روز چهارشنبه آسمان در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر وزش باد، گاهی باد به نسبت شدید خواهد بود، از روز پنجشنبه مجدد گذر امواج سبب رشد ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال بارش خواهد شد.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش تندبادهای لحظه‌ای، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از صبح پنجشنبه آغاز شده و تا پایان روز جمعه در نقاط مستعد شرق استان گردوخاک و مناطق جنوب و غرب و با شدت کمتر مناطق مرکزی همراه است.

معتمدی گفت: طی این مدت فعالیت سامانه مذکور در شهرستان‌های شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، سمیرم، ورزنه، داران، فریدونشهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان و نجف‌آباد تداوم دارد.

وی اظهار کرد: خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از اثرات مخاطرات سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: تسریع در امر برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره، عدم اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سامانه دوم طی کاهش دو تا پنج درجه دما و احتمال سرمازدگی نقطه‌ای موقت در برخی مناطق مستعد در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر امروز آغاز شده و تا پایان روز پنجشنبه، با کاهش محسوس دما در مناطق غربی استان همراه است. تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها و باغات توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان به ویژه کمینه دما صبح روز چهارشنبه دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوربیابانک با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 696746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.