۵۵۰۰ میلیارد تومان برای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کردستان تامین اعتبار شده است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر قبلی رئیس‌جمهور به استان کردستان تأمین اعتبار شده و در اختیار استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن منصوری امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در بازدید از بازارچه مرزی سیف سقز در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: هدف از این سفر پیگیری تصمیمات و دستورات قبلی رئیس‌جمهور در رابطه با پروژه‌ها و اقدامات دولت در استان کردستان است که این سفر امروز از شهرستان سقز شروع شد و در این شهرستان چند اقدام مهم را در دستور کار داشتیم که به لطف خدا همه به نقطه خوبی رسیده است.

وی افزود: بازدید اول را از سد چراغ‌ویس و تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آن داشتیم که پروژه از سال ۱۳۸۲ شروع و تا حدودی پیش رفته بود، اما دارای نواقصی بود که با دستور رئیس‌جمهور و پیگیری وزارت نیرو، این پروژه به صورت کامل آماده بهره‌برداری شد و در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان با حضور نمایندگان دولت به افتتاح می‌رسد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: بازدید دیگر ما از گذرگاه سیف در نقطه صفر مرزی شهرستان سقز بود که این پروژه نیز از مطالبات جدی مردم این منطقه است و رئیس‌جمهور دستور صریح و شفافی را در این مورد داشت که به‌طور حتم عملیاتی خواهد شد. ملاحظات برخی از نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی نیز در رابطه با شیوه بازگشایی این مرز رعایت خواهد شد.

وی اضافه کرد: جلسه مقدماتی در مورد این مرز چند روز گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و در همین هفته نیز جلسه نهایی منعقد می‌شود که در اسرع وقت گره‌گشایی از کار مردم منطقه که اقتصادشان به این مرز وابسته است، با رعایت ضوابط امنیتی و انتظامی و پیگیری استاندار کردستان صورت خواهد گرفت.

۵۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کردستان تامین اعتبار شده است

افتتاح فرودگاه سقز در سفر رئیس‌جمهور به کردستان‌

منصوری تصریح کرد: از دیگر وعده‌های رئیس‌جمهور در شهرستان سقز بهره‌برداری از فرودگاه این شهرستان بود که امروز زیرساخت‌های آن تقریباً کامل شده و فقط مقداری از کارهای جزئی باقی مانده است که طی یک دو هفته آینده نهایی می‌شود و پروژه افتتاح خواهد شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: برای صحت‌سنجی فعالیت این فرودگاه در چند هفته اخیر سه پرواز آزمایشی به صورت موفق در آن اجرا و عملیاتی شده و مقدمات کار نیز فراهم شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: از دیگر پروژه‌های مهم استان، راه‌آهن سنندج-همدان است که پروژه‌ای ملی و راهبردی برای کل کشور محسوب می‌شود و این محور مهم ترانزیتی باید تا مرز باشماق مریوان ادامه پیدا کند که تاکنون تا شهر سنندج نهایی شده است. در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان طی هفته‌های آتی این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع دستورات و تدابیری که رئیس‌جمهور در سفرهای قبلی به استان کردستان داشت، بخش زیادی از پروژه‌ها به پایان رسیده و تاکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر قبلی تأمین اعتبار شده و در اختیار استان قرار گرفته است.

منصوری افزود: استان کردستان جزو پیشتازان اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است و همه اعتبارات در پروژه‌های عمرانی هزینه شده که اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم زده است و امیدواریم مورد رضایت مردم استان هم قرار بگیرد.

کد خبر 696716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.