تبدیل زباله‌های جامد شهری به انرژی در ملبورن

ملبورن با تأمین پسماند برای تأسیسات تبدیل زباله به انرژی «مریول» موافقت کرد. این تأسیسات منجر به کاهش خالص تخمینی سالانه ۲۷۰ هزار تن گازهای گلخانه‌ای می‌شود که این میزان معادل حذف سالانه ۵۰ هزار خودرو از جاده‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ماراندورای ملبورن طی امضای توافق‌نامه‌ای با تأسیسات تبدیل زباله به انرژی «مریول» واقع در دره لاتروب، با تأمین زباله‌های جامد شهری برای این کارخانه انرژی موافقت کرد و تبدیل به اولین شورایی در سراسر استرالیا شد که چنین پروژه‌ای را بر عهده گرفته است. این اقدام شورا، گواهی بر برتری زیست‌محیطی و رویکرد آینده‌نگرانه این شهر کوچک امام مهم محسوب می‌شود و فرصتی را فراهم می‌آورد تا نرخ بازیافت در این شهر افزایش یابد. پروژه مذکور به‌عنوان بخشی از راه‌حل مدیریت زباله پایدارتر شورای شهر کمک می‌کند تا حداکثر ارزش ممکن از مواد غیرقابل بازیافت برای جوامع بازیابی شود.

توافق‌نامه امضا شده میان شورای شهر و تأسیسات مریول از نوعی مدل تولید زباله پیروی می‌کند که به‌معنای نداشتن هیچ‌گونه محدودیتی برای تأمین حداقل میزان زباله است. به‌این‌ترتیب شورا آزادی و انعطاف‌پذیری بیشتری دارد تا بدون جریمه شدن به‌دلیل عرضه مقادیر پایین زباله به تأسیسات مریول، اقدامات لازم را برای ادامه ابتکارها و استراتژی‌های بازیافت خود به‌منظور ادامه کاهش ضایعات در سطح شهر به‌کار گیرد.

شورای شهر ماروندا خاطرنشان کرد که تأمین زباله‌های شهری غیرقابل بازیافت به این نهاد کمک می‌کند تا به اهداف استراتژیک خود دست یابد و تأکید کرد که استراتژی بازیافت زباله، پسماند و منابع شهر طی سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۳۰ به تمرکز شورا بر زباله‌ها و روش‌های بازیافت پایدارتر با هدف اصلی کاهش میزان زباله‌هایی نیاز دارد که راهی دفن‌گاه‌های زباله می‌شود.

تبدیل زباله‌های جامد شهری به انرژی در ملبورن

شورا در ادامه اعلام کرد که این پروژه تنها یکی از راه‌کارهایی است که شورای شهر ماروندا در راستای دستیابی به آینده‌ای پایدارتر برای استرالیا تدوین کرده و مطابق با آن قرار است سالانه حدود ۲۰ هزار تن زباله عمومی غیرقابل بازیافت را به مرکز مریول ارسال کند.

پروژه مریول با دریافت سالانه ۱۵۰ هزار تن زباله‌های تجاری و صنعتی بیش از نیمی از زباله‌های مورد نیاز برای تحقق هدف اولیه خود را قبل از آغاز عملیات ساخت‌وساز و راه‌اندازی تأمین کرده بود و ۳۲۵ هزار تن باقی‌مانده را از محل زباله‌های غیرقابل‌بازیافتی تأمین خواهد کرد که توسط شورای شهر و مشاغل ارسال می‌شود و از این زباله‌ها به‌منظور تولید انرژی، بخار و برق برای کارخانه استفاده می‌کند. این اقدام به‌طور قابل‌توجهی تقاضای برق و گاز تأسیسات مذکور را از شبکه انرژی ملبورن (شبکه کل برق منطقه) کاهش می‌دهد.

با تأیید ملبورن و سایر مجوزهای نظارتی که قبلاً به پروژه اعطا شده است، این تأسیسات منجر به کاهش خالص تخمینی سالانه ۲۷۰ هزار تن گازهای گلخانه‌ای می‌شود که این میزان معادل حذف سالانه ۵۰ هزار خودرو از جاده‌ها است. برنامه «ابتکار تولید مدرن دولت فدرال» با اعطای ۴۸.۲ میلیون پوند پاداش به شورای شهر ماروندا، از پروژه مذکور حمایت کرد.

تبدیل زباله‌های جامد شهری به انرژی در ملبورن

کد خبر 696714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.