ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فضای سبز قم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فضای سبز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی قریشی امروز – سه شنبه بیست و پنجم مهرماه - در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع فضای سبز و درختکاری در قرآن کریم و روایات نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در آیه ۹۶ سوره اعراف وعده داده شده است که خداوند برکات آسمان و زمین را برای اهل ایمان خواهد گشود، افزود: به طور قطع در برکات زمین، پوشش گیاهی و درختان نقش ویژه‌ای دارند.

معاون استاندار قم با بیان اینکه امروز با توسعه شهری دچار یک زندگی ماشینی شده‌ایم، اضافه کرد: در طول این مسیر بسیاری از منابع محیط زیستی خود را از بین برده‌ایم که لازم است با برنامه‌ریزی به دنبال توسعه فضای سبز باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر با چالش‌هایی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تمام کمبودهای منابع آبی، خاک نامناسب و … اما همچنان فضای سبز برای پرورش جسم و تقویت روح لازم است.

قریشی با بیان اینکه توسعه فضای سبز برای تمام شهرها ضروری است، ادامه داد: این توسعه باید در شهرهای حاشیه کویر با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی در استان وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه توسعه فضای سبز با رویکرد استفاده درست از منابع باید سه بخش مجموعه‌های دولتی، مجموعه‌های غیر دولتی و مردم با یکدیگر همکاری داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با بیان اینکه توسعه فضای سبز با مدیریت دانشی باید همراه باشد، اضافه کرد: این همایش نیز در همین راستا برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه تمام این فعالیت‌ها برای مردم خواهد بود، گفت: این همراهی در استان قم شکل گرفته است و دیگر نگرانی در شهر قم مبنی بر اینکه مردم به فضای سبز و درختان آسیب می‌زنند، نداریم.

قریشی با بیان اینکه باید نوع گیاهان متناسب با اقلیم مورد بررسی قرار بگیرند، اظهار کرد: در این مسیر استفاده از ظرفیت‌هایی ازجمله شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار اثرگذار است.

کد خبر 696660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.