افزایش بودجه سازمان فرهنگی شهرداری زنجان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به نگاه فرهنگی شورا به مسائل شهری، گفت: بودجه سازمان فرهنگی شهرداری به ۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه نگاه شورای ششم به مسائل شهری و نشاط شهری فرهنگی است، اظهار کرد: با هم‌افزایی شورا و شهرداری بودجه سازمان فرهنگی شهرداری به صورت قابل قبولی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امسال این بودجه به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است، افزود: طی سال‌های گذشته بودجه سازمان فرهنگی شهرداری حدود یک میلیارد تومان بود؛ مبلغی که کفاف هزینه‌های سازمان را نمی‌داد و همواره شاهد این بودیم که سازمان فرهنگی بدهکار است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به رویکرد شورای شهر زنجان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: به متولیان فرهنگی در شهرداری تاکید شده است که برنامه‌های فرهنگی نباید محدود به گروه یا قشر خاصی باشد، بلکه باید جامعیت داشته باشد تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

مرادلو با اشاره به اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز اقدامات خوبی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است، گفت: در این حوزه نیز شهرداری خود را مقید به پرداخت یک درصد از اعتبارات فرهنگی برای ساخت کتابخانه‌های عمومی می‌داند.

وی اضافه کرد: در حوزه قرآنی نیز با همکاری مؤسسات قرآنی به ویژه آموزش و پرورش، مسابقات قرآنی برای تربیت حفاظ و قاریان قرآنی برگزار می‌شود.

کد خبر 696628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.