رونق گردشگری لنجان نیازمند تبلیغات و معرفی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان لنجان افق روشنی را برای رشد و تحولات مثبت پیش‌روی حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ترسیم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد فتحی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در نشست با جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان حوزه گردشگری معرفی جاذبه‌ها و مواریث فرهنگی را راهکاری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری دانست و اظهار کرد: علاقه مردم به سفر و تماشای زیبایی‌های طبیعی، جلوه‌های فرهنگی قومیت‌ها، جاذبه‌های اجتماعی و نمادهای تاریخی موجب شده است شاهد سیر صعودی سفر به شهرها و روستاهای ایران باشیم.

وی افزود: کشورهای مختلف با آگاهی از درآمد سرشار صنعت گردشگری نگاه ویژه‌ای برای گسترش این بخش از اقتصاد قائل هستند و آن را به عنوان یک رکن بسیار مهم ارزیابی می‌کنند تا با بهره‌مندی از درآمدهای مطمئن آن به روند توسعه اقتصادی خود سرعت و شتاب بیشتری ببخشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرستان لنجان از میراث غنی فرهنگی و تاریخی، شرایط اقلیمی متنوع و جذاب، مردم خونگرم و مهمان‌نواز برخوردار است و این مهم گواه پشتوانه و دارا بودن زمینه‌های لازم برای توسعه گردشگری در این منطقه است.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری افق روشنی را برای رشد و تحولات مثبت پیش‌روی حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ترسیم می‌کند و یکی از روش‌های معرفی اینگونه ظرفیت‌ها حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، صنایع‌دستی و هتل‌داری است.

فتحی با اشاره به دستاوردهای شهرستان لنجان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع‌دستی و هتلداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته و گزارش‌های ارائه شده، حضور شهرستان لنجان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع‌دستی و هتل‌داری اصفهان مؤثر بود، اما امروز وقت آن است تا ضمن بررسی ابعاد مختلف این رویداد و شناسایی نقاط ضعف و قوت، برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای برگزاری برنامه‌های مشابه آینده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمار کمی حضور شهرستان لنجان در این نمایشگاه قابل توجه بود، اضافه کرد: حضور پنج شهرداری شهرستان لنجان از جمله شهرداری زرین‌شهر، چرمهین، باغبادران، چمگردان و فولادشهر در میان ۳۰ شهرداری شرکت‌کننده در این نمایشگاه بسیار شاخص بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: حضور سه سیاه‌چادر از اقوام بختیاری فولادشهر در میان سیاه‌چادرهای حاضر در نمایشگاه مذکور نیز قابل توجه بود، همچنین معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای شهرستان لنجان در بخش گردشگری به‌خوبی از سوی شهرداری‌ها انجام شد.

وی افزود: رونمایی از تمبر اختصاصی ثبت مهارت تهیه پولک رُسی باغبادران که توسط استاندار اصفهان انجام شد نیز زمینه‌ای برای معرفی مواریث فرهنگی ناملموس شهرستان لنجان فراهم کرد، از سوی دیگر حضور ۱۵ نفر از هنرمندان فعال در حوزه صنایع‌دستی سبب شد تا با استفاده از این فرصت به ارائه دستاوردهای هنری خود بپردازند.

فتحی اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده و استمرار همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و مواریث فرهنگی شهرستان لنجان، شاهد رشد صنعت گردشگری این شهرستان و بهره‌مندی سرمایه‌گذاران این حوزه و مردم شهرستان باشیم.

کد خبر 696585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.