شوک شنیداری کوتاه‌مدت به بورس

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بورس جدا از بازارهای دیگر نیست، گفت: بسیاری از بازارها گرفتار شوک شنیداری می‌شوند، به این معنا که با انتشار هر اتفاقی در دنیا آن بازار دچار نوسان می‌شود.

محمدرضا شهنام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بسیاری از بازارها مانند بورس، گرفتار شوک شنیداری می‌شوند، به این معنا که با انتشار هر اتفاقی در دنیا آن بازار دچار نوسان می‌شود.

وی افزود: اتفاقات بین‌المللی اخیر هم دریکی دو روز ابتدایی، بازارهایی مانند ارز را تحت تأثیر خود درآورد. واضح است با صعود نرخ ارز، بازارهای دیگر نیز افزایشی شدند. حال آن که خیلی زود، شرایط به حالت عادی رسید.

این کارشناس اقتصادی گفت: در مجموع گذشته از جریانات فعلی، بازار بورس، طی چند ماه اخیر با ریزش همراه بوده است و البته بازارهای دیگر هم این ریزش را تجربه کرده‌اند.

شهنام‌پور افزود: همان‌طور که بازار مسکن، خودرو و طلا رکود وریزش را همراه با هم می‌گذرانند، بورس هم دچار این شرایط شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تغییر قیمت دلار باعث صعود یا سقوط بازاری مانند بورس می‌شود، تصریح کرد: در حالت عادی افزایش نرخ دلار، بر بورس تأثیر مثبت می‌گذارد، اما در شرایط دیگر، مانند وقوع جریانات سیاسی این موضوع ممکن است متغیر باشد، این‌چنین که ممکن است افزایش قیمت دلار، موجب ریزش بورس شود.

این کارشناس اقتصادی در ارتباط با چشم‌انداز بازار بورس تا پایان امسال گفت: بورس از بازارهایی است که به هیچ‌وجه فردای آن‌هم قابل پیش‌بینی نیست، چون بر اساس شرایط، به‌سرعت تغییر جهت می‌دهد.

شهنام‌پور تاکید کرد: آنچه از این بازار مشخص است آن است که سرمایه‌گذار به‌جای نگاه کوتاه‌مدت به این بخش، انتظار سود بلندمدت را داشته باشد تا زیان نبیند و برنده این بازار باشد.

کد خبر 696550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.