اسپانیا میزبان نخستین شهر دایره‌ای هوشمند اروپا

اروپا میزبان شهر جدیدی در جنوب غربی مادرید است که انتظار می‌رود به عنوان اولین شهر دایره‌ای این قاره معرفی شود. این پروژه ۲۹۰۰ هکتار (حدود ۴.۵ مایل مربع) وسعت خواهد داشت و قرار است طی ۲۰ سال تکمیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر باداخوس اسپانیا به‌زودی میزبان یک شهر هوشمند عظیم به نام الیزیوم‌سیتی خواهد بود که دارای سیستم قطار سریع‌السیر، پارک موضوعی در سطح دیزنی‌لند، پارک آبی، چندین هتل، یک زمین گلف و بسیاری از دیگر امکانات پیشرفته است. هدف از ایجاد این شهر که قرار است از ابتدا هوشمند و از حیث انرژی دایره‌ای (خودکفا) ساخته شود، توسعه مکانی است که هر فردی در سراسر جهان تمایل دارد در آن کار، زندگی و بازی کند. دلیل انتخاب باداخوس برای اجرای این طرح موقعیت جغرافیایی عالی، آب‌وهوای مساعد و نزدیکی آن به رودخانه‌ای است که تنها می‌توان با ۱.۵ ساعت رانندگی به آن رسید.

اروپا میزبان نخستین شهر دایره‌ای هوشمند

الیزیوم‌سیتی، شهر هوشمند اسپانیا

الیزیوم‌سیتی در اطراف رودخانه‌ای توسعه پیدا خواهد کرد که در شهرداری باداخوس قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها در دو فاز مختلف تکمیل خواهد شد.

فاز اول این شهر هوشمند قرار است در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود و شامل توسعه یک هتل پنج ستاره، پارک موضوعی در سطح دیزنی‌لند، یک هتل موضوعی چهار ستاره، پارک ماجراجویی آبی، مرکز کنفرانس، مرکز داده، یک مجموعه ورزشی و سرگرمی برای اجرای حرفه‌ای فوتبال و موسیقی و یک اسکله تفریحی خواهد بود.

فاز دوم آن نیز شامل پنج یا شش هتل دیگر، یک پیست اتومبیل‌رانی فرمول یک، یک مرکز سوارکاری و چندین جاذبه گردشگری دیگر است که مجریان طرح هنوز در حال تعیین آن‌ها است. فاز دوم الیزیوم‌سیتی در حال حاضر برای تکمیل در سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

اروپا میزبان نخستین شهر دایره‌ای هوشمند

امکانات اولیه شهر هوشمند الیزیوم‌سیتی

پارک موضوعی برنامه‌ریزی شده برای اجرا در شهر هوشمند الیزیوم‌سیتی باداخوس شامل فناوری‌هایی به‌منظور محدود کردن زمان انتظار برای مهمانان و بازدیدکنندگان، همچنین جاذبه احتمالی سیستم پهپادهای مسافربری خواهد بود و در ساخت پارک آبی آن قرار است مجریان از همکاری بزرگ‌ترین اپراتور حال حاضر پارک‌های آبی و مراکز سرگرمی خانوادگی ایالات‌متحده بهره‌مند شوند.

پارک ماجراجویی آبی الیزیوم‌سیتی با فاصله گرفتن از دکوراسیون فایبرگلاس زرد و قرمز که عناصر رایج در طراحی پارک‌های آبی امروزی به‌شمار می‌روند، از محوطه‌سازی سنگین و سنگ‌کاری استفاده می‌کند و به‌منظور ایجاد فعالیت‌های ماجراجویی مانند دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌روی و بانجی جامپینگ از محیط طبیعی منطقه بهره می‌گیرد.

اروپا میزبان نخستین شهر دایره‌ای هوشمند

این فضاهای تفریحی همچنین شامل زیرساخت‌های انرژی خورشیدی مانند تیرهای چراغ برق هوشمند، کیوسک‌هایی برای ارائه اطلاعات پارکینگ و دسترسی سریع، به‌روزرسانی‌های ترافیکی، برنامه‌های حمل‌ونقل عمومی و پیش‌بینی آب‌وهوا و سیستم‌های هشدار مورد نیاز خواهد بود.

ساکنان و بازدیدکنندگان این شهر به وای‌فای فوق‌العاده پرسرعت و رایگان دسترسی دارند. علاوه بر این می‌توانند با بهره‌گیری از گزینه ایجاد نمایه‌ها و اطلاعات ورودی مانند فعالیت‌های مورد علاقه یا مکان‌های غذاخوری ترجیحی، در توسعه این شهر هوشمند در آینده مشارکت کنند.

کاربران همچنین می‌توانند به‌روزرسانی‌های منظم رویدادها و جلسات مجریان طرح شهر را دریافت کنند و برای گزارش مشکلات، ارائه بازخورد و مواردی از این قبیل به‌طور مستقیم به دولت شهر متصل شوند.

کد خبر 696532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.