کانال‌ها و سامانه‌های خبری بدون مجوز ساماندهی می‌شوند

همه کانال‌ها و سامانه‌های خبری فعال در فضای مجازی، لازم است بر اساس سازوکاری که اعلام می‌شود، نسبت به ثبت درخواست اخذ پروانه فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات، اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گردانندگان کانال‌ها و سامانه‌های خبری بدون مجوز لازم است به سامانه‌ای که به زودی طی فراخوانی معرفی و اطلاع‌رسانی می‌شود، مراجعه و اقدام به ثبت مشخصات و درخواست مجوز کنند. این اقدام در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در برابر فعالیت‌های بدون هویت و مجوز و کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی و اخلاق‌مند در عرصه اطلاع‌رسانی کشور انجام می‌شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌های فعالیت کانال‌ها و سامانه‌های خبری، با اولویت انجام می‌گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تأیید صلاحیت، مجوز فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.

به گزارش ایمنا، هیئت نظارت بر مطبوعات پیش‌تر نیز طی چند فراخوان، از مدیران سایت‌ها و فعالان خبری بدون مجوز برای اخذ مجوز و تطبیق وضعیت خود با مفاد قانون مطبوعات و آئین‌نامه اجرایی آن‌ها، دعوت به عمل آورده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر 696523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.