ایجاد بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی تا پایان سال / اشتغال و کارآفرینی از محورهای مورد تاکید است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه بودجه سال جاری این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی ۳۵ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال است، گفت: اشتغال و کارآفرینی یکی از محورهای مورد تاکید کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تأسیس بوده است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اشتغال و کارآفرینی یکی از محورهای مورد تاکید کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تأسیس بوده است که همچنان در دستور کار قرار دارد، از همین رو این نهاد مردمی تاکنون توانسته است بسیاری از مددجویان را از تحت پوشش خود خارج و به خودکفایی آن‌ها کمک کند.

وی با اشاره به دو شیوه آغاز چرخه حمایت در این نهاد، افزود: افرادی که تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند، افرادی هستند که شناسایی شده یا خود را معرفی کرده باشند و سپس شرایط آن‌ها در معاونت حمایت تحت بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که افراد تحت بررسی جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب شوند و توانایی اشتغال داشته باشند، به واحد اشتغال و خودکفایی این نهاد معرفی می‌شوند، مشاوره شغلی برای آنها انجام می‌شود و بر اساس امکان و علاقه، به بنگاه‌های اشتغال معرفی یا به منظور راه‌اندازی یک شغل (کارآفرینی) راهنمایی و تشویق می‌شوند.

وی با بیان اینکه به طور کلی مددجویان و خانوار دهک‌های پایین جامعه در سه مسیر شامل راهبری شغلی، هدایت و مشاوره یا معرفی به مراکز کاریابی وارد بازار کار می‌شوند، ادامه داد: در صورتی که افراد از طریق هدایت و مشاوره شغلی وارد بازار کار شوند، نظارت‌ها پس از لحظه تصویب طرح اشتغال‌زایی آنها تا لحظه راه‌اندازی، حین راه‌اندازی و پس از آن تداوم خواهد داشت.

زارع با اشاره به اینکه در طول فرآیند تأسیس طرح یا اجرای آن، سه بازدید صورت خواهد گرفت، گفت: در طرح‌های اشتغال امداد، به صورت ادواری تا پنج سال از طرح‌ها بازدید خواهد شد که ممکن است بازدیدها در بازه زمانی‌های مختلف سالانه یا شش ماه یک‌بار انجام شود.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی ۳۵ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال است، اضافه کرد: به‌منظور ایجاد، راه‌اندازی و پایدارسازی طرح‌های مددجویی، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

کد خبر 696516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.