شرایط ناپایدار جوی امشب از لرستان خارج می‌شود

کارشناس هواشناسی استان لرستان گفت: وزش باد، وقوع بارش‌های پراکنده و رگباری تا اواخر امشب در لرستان تداوم دارد و اواخر امشب از روی جو استان خارج می‌شود.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز شاهد پوشش ابر، وزش باد و در نقاط مختلف استان وقوع بارش‌های پراکنده و گاهی رگباری بودیم که این شرایط ناپایدار اواخر امشب از جو استان خارج و شاهد روند کاهشی دمای شبانه در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جو نسبتاً آرام، پوشش ابر و گاهی ورزش باد پدیده‌های غالب آسمان لرستان خواهد بود، افزود: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با توجه به تراکم ابرها و بالا بودن ضرایب ناپایداری برای اغلب نقاط استان و به‌ویژه مناطق شمالی بارش‌هایی به‌صورت پراکنده، گاهاً رگباری و رعدوبرق انتظار می‌رود و این شرایط می‌تواند مخاطراتی همچون لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، احتمال آبگرفتگی معابر، سقوط اشیا، احتمال آسیب به تأسیسات کم استحکام شهری و روستایی و شکسته شدن درختان را به همراه داشته باشد.

کارشناس هواشناسی استان لرستان گفت: همچنین به سبب وزش باد خیزش گردوغبار و کاهش میدان دید افقی برای منطقه دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو نسبتاً آرامی را در منطقه خواهیم داشت و از لحاظ نوسانات دمایی، دماهای روزانه امروز روند کاهشی خواهند داشت.

کد خبر 696510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.