تمرکزمان روی استعداد پروری است / تیم پاراتنیس روی میز با امید کسب مدال به هانگژو می‌رود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: با توجه به کسب مدال برنز در دوره قبل و آنالیزی که توسط کادر فنی انجام شده است و صحبت‌هایی که با احتشام‌زاده، لیموچی و کامرانی داشته‎‌ایم، احتمال کسب مدال در این دوره از بازی‌ها بسیار زیاد است.

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت آمادگی تیم پاراتنیس روی میز کشورمان اظهار کرد: تیم ملی پاراتنیس روی میز با چهار بازیکن در بخش آقایان به هانگژو اعزام می‌شود و با توجه به کسب مدال برنز در دوره قبل و آنالیزی که توسط کادر فنی انجام شده است و صحبت‌هایی که با احتشام‌زاده، سرمربی تیم ملی، لیموچی و کامرانی، سرمربی تیم امید داشته‌ایم، احتمال کسب مدال در این دوره از بازی‌ها بسیار زیاد است. در حد توان تمام امکانات برای تیم ملی پاراتنیس روی میز فراهم شده است، همچنین اردوهای مستمری برای ایجاد آمادگی هرچه بیشتر برگزار شد تا تیم کشورمان با آمادگی بالا وارد مسابقات المپیک آسیایی شود.

پیش‌بینی کسب موفقیت در هانگژو را داشتیم

وی با اشاره به افتخارآفرینی تیم تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو افزود: در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا یک مدال برنز تاریخی و باارزش توسط نوشاد عالمیان در بخش انفرادی کسب کردیم و احتمال کسب مدال را با توجه به این موضوع می‌دادیم، بیشترین احتمال کسب مدال را به دوبل برداران عالمیان می‌دادیم. با توجه به حضور رقبای سخت در آسیا احتمال صددرصدی کسب مدال را نمی‌دادیم و امید ما به کسب یک مدال بود، اما به دو مدال رسیدیم. برادران عالمیان و هدایی در این مسابقه عالی بودند و بیش از انتظار ظاهر شدند. قبل از مسابقات تدارکات خوبی برای تیم دیده شده بود و تیم ملی در بابل و نوشهر در اردو حضور داشت، در هانگژو نیز بازیکنان و سرمربی تیم ملی بسیار عالی عمل کردند که موجب افتخارآفرینی و کسب دو مدال تاریخی شد. رقابت در بازی‌های آسیایی بسیار تنگاتنگ بود، اما تیم ملی ایران تاریخ‌سازی کرد، مدال هانگژو بسیار ارزشمند است.

برگزاری اردوها تأثیر مثبتی در عملکرد تنیسورهای ایرانی داشت

رئیس فدراسیون تنیس در ادامه تصریح کرد: برگزاری اردوها، پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان از مراحل مقدماتی انتخابی المپیک است. مسابقات انتخابی المپیک در آسیای میانه را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با برگزاری اردوهایی پربار بتوانیم با قدرت پا به این مسابقات بگذاریم.

تمرکز ما روی استعدادپروری است

قارداشی در خصوص برنامه راهبردی برای افزایش افتخارآفرینی در عرصه بین‌المللی و پیشرفت تنیس روی میز کشور گفت: تمرکز ما روی پرورش استعداد در رده‌های سنی پایه و اهمیت بیشتر به لیگ برتر تنیس روی میز است تا بتوانیم پشتوانه‌هایی قوی برای تغذیه تیم ملی داشته باشیم. با دید ویژه‌ای به استان‌ها و شهرستان‌های نگاه می‌کنیم تا با توسعه تنیس روی میز، این رشته ورزشی بیش از پیش دیده شود. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم رنگ و تعداد مدال‌ها را بهتر کنیم.

وی گفت: سطح لیگ برتر بسیار عالی است، لیگ با امکانات مطلوب و در سطح خوب برگزار می‌شود. برای بالاتر رفتن سطح لیگ به دنبال این هستیم که در صورت نیاز از لژیونرها نیز استفاده کنیم تا بازیکنان دیگر بتوانند از تجارب آن‌ها استفاده کنند، البته این موضوع به شرایط بازیکنان لژیونر نیز بستگی دارد زیرا به دلیل هم‌زمانی با مسابقات باشگاهی حضور این بازیکنان امکان‌پذیر نیست. پس از گذشت ۳۱ سال از آغاز لیگ پینگ‌پنگ، اکنون شرایط بسیار عالی است.

به گزارش ایمنا، کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» با ۲۱۱ ورزشکار و در ۱۶ رشته ورزشی در بخش مردان و ۱۱ رشته ورزشی در بخش زنان در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند. تیم پاراتنیس روی میز ایران در بخش مردان با چهار بازیکن در دو بخش ایستاده و نشسته در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

کد خبر 696499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.