وجود ۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان کردستان

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان کردستان وجود دارد که اتمام این پروژه‌ها نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آمنه غلام‌ویسی شامگاه دوشنبه_ بیست‌وچهارم مهرماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی در ایام هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سطح استان کردستان برگزار می‌شود و شش پروژه عمرانی ورزشی شاخص نیز در این هفته به افتتاح می‌رسد.

وی افزود: پروژه‌های هفته تربیت‌بدنی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسند که افتتاح پنج زمین چمن مصنوعی در روستاها، پیست اسکیت شهرک زاگرس سنندج و سالن یک هزار و ۲۰۰ نفره شهرستان بانه از جمله پروژه‌های شاخص این هفته است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: احداث خوابگاه ۲۰۰ نفره شهرستان سقز، مجموعه ورزشی چندمنظوره حسن‌آباد سنندج، خوابگاه ۴۰۰ نفره سنندج و زمین‌های چمن مصنوعی در روستا از دیگر پروژه‌هایی بوده که قرار است بخشی از آنها در دهه فجر امسال و بخشی دیگر در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۰ زمین چمن مصنوعی در دو سال اخیر در استان کردستان، اضافه کرد: با همت قرارگاه سازندگی نیز قرار است ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی دیگر در روستاهای استان کردستان در سال آینده افتتاح شوند.

وجود ۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان کردستان

سرانه ورزشی استان کردستان ۷۰ سانتی‌متر است

غلام‌ویسی میانگین سرانه ورزشی کشور را ۸۰ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: میانگین سرانه ورزشی استان کردستان ۷۰ سانتی‌متر است که در برخی از شهرستان‌ها عقب‌تر از سرانه ورزشی کشور، در برخی نزدیک به آن و در برخی هم جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: ۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان کردستان وجود دارد که اتمام این پروژه‌ها نیازمند ۴۰۰ میلیارد توان اعتبار است و ما در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان کردستان جذب اعتبارات برای پروژه‌های شاخص استان را دنبال خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: جذب اسپانسر بخش خصوصی برای تیم‌های ورزشی استان کردستان یکی از اولویت‌های کاری بنده بوده که تاکنون این مهم با جذب اسپانسرهای شرکت پنجره آسمان و لاستیک بارز کردستان برای تیم‌های بسکتبال استان محقق شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 696485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.