طرح تشویقی کرواسی برای ترویج بازیافت

مقامات شیبنیک کرواسی در تلاش هستند تا با اعمال اقدامات تشویقی، هزینه‌های مدیریت زباله و آلودگی هوا را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری شیبنیک کرواسی سیاست جدیدی را اعلام کرد که هدف آن ترغیب بیشتر شهروندان به بازیافت زباله‌هایشان است. طبق مقررات جدید مدیریت زباله شهرداری، افرادی که به‌طور منظم زباله‌های خود را بازیافت می‌کنند، مالیات جمع‌آوری زباله کمتری برای پرداخت خواهند داشت.

مقامات محلی خاطرنشان کرده‌اند که این اقدام، سنگ بنای «سیاست شهر سبز» آن‌ها است و به کاهش آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق زباله‌هایی کمک خواهد کرد که به‌صورت غیرضروری راهی محل‌های دفن زباله می‌شوند.

مقامات شیبنیک اعلام کرده‌اند که دسته‌های تفکیکی مورد پذیرش در این طرح شامل زباله‌های زیستی، زباله‌های قابل بازیافت، زباله‌های شهری حجیم و خطرناک، زباله‌های شهری مخلوط و در صورت امکان، کمپوست‌سازی زباله‌های زیستی است و خانواده‌ها در صورتی که تمایل دارند واجد شرایط تخفیف‌های مالیاتی باشند، باید زباله‌ها را با دقت بیشتری تفکیک و اطمینان حاصل کنند که دسته‌ها را با هم مخلوط نمی‌کنند.

طرح تشویقی کرواسی برای ترویج بازیافت

علاوه بر این، شهرداری تأکید کرد افرادی که بیش از سه بار قوانین جداسازی را در یک سال معین نقض کرده‌اند، تخفیف‌های مالیاتی را برای یک دوره ۱۲ ماهه از زمان آخرین تخلف خود از دست خواهند داد. از سوی دیگر اگر یک خانوار بتواند کمتر از ۲۴۰ لیتر زباله تولید کند، مزایای بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

طبق یک بیانیه رسمی، کاهش مالیات می‌تواند برای اجاره‌نشینان، صنعتگران و مشاغل کوچک نیز اعمال شود که این امر با کاهش حدود ۳۰ تا ۵۰ درصدی مالیات پسماند همراه است. مقامات محلی با این اقدام سعی در ایجاد انگیزه‌های مالی روشن برای تقویت بازیافت دارند. علاوه بر این، با انجام این پیش جداسازی پسماندها توسط خانوارها، هزینه دفع زباله برای شهرداری شیبنیک نیز کاهش می‌یابد که این امر کاهش مالیات را توجیه می‌کند.

شهردار شیبنیک در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که این اقدام همچنین کسب‌وکارهای محلی را در مسیر پایداری قرار می‌دهد و به افزایش اقدامات ضدآلودگی در شهر کمک می‌کند.

طرح تشویقی کرواسی برای ترویج بازیافت

کد خبر 696460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.