۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
بورس امروز؛ دلنشین و سبز

امروز بازار روند خوبی داشت، اخبار مثبتی مخابره شد و شاخص کل بیش از ۱۶ هزار واحد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز زیبا بود، به دل می‌نشست، در حالی که روز گذشته بازار به یک تار مو بند بود که آیا دو میلیون واحد حفظ می‌شود یا خیر، امروز اخبار منفی دیگر تأثیری بر بازار نداشت.

در گروه خودروسازی به طور مثال خبر حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری در این صنعت مطرح شده است که در صورت تأیید نهایی واقعاً شرایط این صنعت متفاوت خواهد شد، شاید بتوانند تا چند سال آینده از زیان انباشته سنگین نیز خارج شوند.

در گروه املاک و مستغلات نیز ورود پول خوبی انجام شد، ثپردیس تحرکات خوبی را تجربه کرد، ثفارس در سقف قیمتی بود، در گروه آهن و فلزات ذوب تا پنج درصد قیمتی نیز رشد داشت، در گروه سرمایه‌گذاری‌ها خگستر، خساپا، ورنا رشدهای خوبی داشت.

در گروه فراکاپی ها تقریباً همگی در سقف قیمتی قرار داشتند و صندوق‌های سرمایه گذاری از پالایش گرفته تا اهرم رشدهای خوبی را تجربه کردند، اهرم نزدیک به پنج درصد و پالایش به رشد هفت درصدی رسید، در گروه بانکی نیز ونوین بسیار پر تقاضا بود کمی روند بازار بهبود یافت، با اینکه قیمت دلار در روز جاری بازهم ۳۰۰ تومان کاهشی بود ولی حرکت سرمایه از صندوق‌های درآمد ثابت به سمت بازار سهام را داشتیم.

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۱۶ هزار ۲۵۳ واحدی به سطح دو میلیون ۱۸ هزار واحد رسیدیم و شاخص هم وزن نیز با رشد هشت هزار ۹۷ واحدی به محدوده ۶۸۶ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات هم به بالای پنج هزار میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز در سطح ۱۰ میلیارد برگه سهم بود، نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، شستا، خودرو، کچاد و شتران بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار داشتند، در بازار فرابورس نیز با رشد ۳۰۹ واحدی به سطح ۲۵ هزار ۱۵۷ واحد رسیدیم.

ارزش معاملات فرابورس ۲۲۱ همت و ۷ میلیارد نیز حجم معاملات بود در بازار فرابورس نمادهای بپاس، وسپهر، خاور، شاوان، شگویا، هرمز و فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را بر روند بازار داشتند.

در دقایق انتهایی بازار سطح تقاضا مجدد بهبود یافت و برخی از نمادهای بزرگ بازار به صف خرید رسیدند پیش بینی می‌شود روند بازار فردا نیز بر همین منوال مثبت طی شود.

افزایش سرمایه

زنگان: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۵۰۰ درصدی از انباشته و آورده و مطالبات

فایرا: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۳۱ درصدی از انباشته

امیران: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۵۶۶ درصدی از انباشته و اندوخته

غزر: اظهار نظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۳۶ درصدی از انباشته

تپسی: اظهار نظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۱۶۳ درصدی از آورده و مطالبات

ویسا: آگهی دعوت به مجمع افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از انباشته و آورده و مطالبات در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۴

صدور ۷ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری جدید

علی‌اکبر ایرانشاهی گفت: در یک هفته گذشته، مجوز فعالیت شش صندوق سرمایه‌گذاری بخشی و یک صندوق سرمایه‌گذاری در سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است.

وی افزود: به این ترتیب تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی دارای مجوز ۱۱ صندوق و تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به ۱۰۸ صندوق رسید. این هفت صندوق در مجموع بالغ بر ٢٨٠٠ میلیارد تومان منابع از طریق پذیره‌نویسی جمع‌آوری کرده‌اند و از (دوشنبه ٢۴ مهرماه) آماده خرید سهام هستند.

نقشه بازار

بورس امروز؛ دلنشین و سبز

کد خبر 696459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.