روایت‌‏هایی از سبک تربیتی مادران شهدا

مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب «منم یه مادرم»، روایت‌‏هایی از سبک تربیتی والدین شهدا از سوی انتشارات «راه یار» و مجموعه تربیتی «خانه همبازی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب «منم یه مادرم»، ‬ روایت‌‏هایی از سبک تربیتی والدین شهدا از سوی انتشارات «راه یار» و مجموعه تربیتی «خانه همبازی» برگزار می‌شود.

«شهید» نمونه موفق تربیتِ به‌ثمرنشسته به‌مدد الهی است و «مادر شهید» یکی از مربیان موفق در این عرصه است؛ تا جایی که امام خمینی (ره) گفته‌اند: «دامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست شود؛ یعنی اول مرتبه تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر.»

آثاری که برای شهدا نوشته شده است، تمرکز بیشتری بر روایت سلوک فردی و خانوادگی شهید از زبان نزدیکان وی دارد یا روایت مجاهده شهید در میدان، از زبان هم‌رزمان و رفیقانش است. درست است که این زاویه نگاه، تصویری دقیق از منش شهید در اختیار ما قرار می‌دهد، اما چگونگی رسیدن به این منش را به نمایش نمی‌گذارد و جای خالی روایت رشد و بالندگی شهید از زبان نزدیک‌ترین افراد مؤثر بر زندگی او، یعنی والدین احساس می‌‏شود...

نعمت فرزندی که در اختیار مادر است و مادری که با اراده خود میدان مجاهده تربیتی را می‌سازد و حرکت می‌کند، به‌واقع از موضوعات کمتر پرداخته شده است، در حالی که این میدان، معنابخش زندگی مادرانه است و به فرمایش امام خمینی (ره) «خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! … خوشا به حال آن‌هایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!»

کتاب «منم یه مادرم» دفتر اول از مجموعه کتاب‌های روایت سبک تربیتی والدین شهدا، بر اساس روایت‌هایی از والدین دانشمند شهید مصطفی احمدی‌روشن، شهید مدافع امنیت محمدحسین حدادیان و شهید مدافع حرم محمد مسرور و به کوشش مجموعه «خانه همبازی» تهیه شده است.

بنابر این گزارش، سه کمک هزینه سفر به کربلای معلی، هشت کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس و ۷۲ جایزه نقدی و غیرنقدی دیگر جوایز این مسابقه کتابخوانی اعلام شده است.

علاقه‌مندان تا ششم دی‌ماه مصادف با روز تکریم مادران و همسران شهدا فرصت دارند با تهیه کتاب به صورت چاپی یا الکترونیکی و با مراجعه به سایت کتاب‌رسان به نشانی ketabresan.net در این مسابقه شرکت کنند.

کتاب ۲۶۴ صفحه‌ای «منم یه مادرم» که تحقیق آن برعهده مریم حلاج و زینب ناجی‌جمال بوده و تدوین آن توسط لطیفه نجاتی، فاطمه دانشور جلیل و مهری غلامپور صورت گرفته است، با قیمت ۹۵ هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند این کتاب را از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.

روایت‌‏هایی از سبک تربیتی مادران شهدا

کد خبر 696441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.