حضور روحانیون در نیروهای مسلح ایران، مایه یأس دشمنان و موجب رشد است

امام جمعه اصفهان هدایت و همراهی حوزه‌های علمیه و روحانیون در بدنه کشور به‌ویژه در نیروهای مسلح را موجب رشد روزافزون دانست و گفت: هر جا که امام(ره) بنیان عقیدتی سیاسی را قرار داد، رشد روزبه‌روز بیشتر شد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار کارکنان عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش منطقه اصفهان ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی با اشاره به اهمیت حضور ارتش بین نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی که بعدها مشخص شد تحت تأثیر افکار غربی‌ها بودند، به‌طور مکرر تلقین می‌کردند که کشور نیاز به ارتش ندارد و ما سپاه داریم، اما امام (ره) می‌دانست که در ارتش نیز جوانان متدینی وجود دارند و به مردم پیوسته‌اند.

وی افزود: بین نیروهای مسلح افراد متدینی بودند که از انقلاب اسلامی حمایت می‌کردند و اگرچه این کار را علنی انجام نمی‌دادند، اما کمک می‌کردند و زمانی که کارکنان نیروی هوایی به حسینیه امام (ره) آمدند، امیدی به مردم داده شد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: امام (ره) قاطعانه می‌فرمود که ارتش باید وجود داشته باشد و تقویت شود و در جنگ تحمیلی اهمیت این مسئله به خوبی مشخص شد، چرا که اگر ارتش نبود و به حرف شیاطین گوش داده بودیم، دشمنان بر ما مسلط می‌شدند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر استمرار حرکت ارتش و تقویت این نیرو پس از جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مسلح پس از جنگ نیز از پا ننشستند و فعالیت کردند و آبرویی برای ارتش اسلام به وجود آوردند.

وی با اشاره به شرایط حال حاضر مردم فلسطین و غزه گفت: قرآن کریم می‌فرماید ما آیات خود را نشان می‌دهیم، اما مردمی که متوجه این نشانه‌ها باشند اندک هستند، همچنان که اکنون می‌بینیم آمریکا به‌صراحت می‌گوید ما از اسرائیل حمایت می‌کنیم، در مقابل وقتی رئیس‌جمهور ما به مردم غزه تبریک می‌گوید، آمریکا به این مسئله اعتراض می‌کند و این زورگویی آشکار است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به حمایت صریح وزیر امور خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی و تحریک این رژیم به کشتن مردم غزه افزود: این‌ها جنایتکارانی هستند که قوانین جنگی را نیز رعایت نمی‌کنند، اما با این حال مردم جهان بیدار می‌شوند و این غده سرطانی را از بین می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند این جنگ به ما ارتباطی ندارد، صحیح نیست، چرا که حتی قرآن کریم درباره قتال دو گروه از مؤمنان فرموده است اگر یکی به دیگری ظلم می‌کند باید به مظلوم کمک کنید و این مسئله درباره افراد و گروه‌های دیگر نیز صادق است که اگر جنگ کردند به مظلوم کمک کنید.

امام جمعه اصفهان با بیان آیات ۱۲۰ سوره مبارکه بقره و ۵۰ سوره مبارکه مائده، به ضدیت همیشگی و دائمی یهود و نصاری با مسلمانان اشاره کرد و افزود: یهود و نصاری هرگز از مسلمانان راضی نخواهند شد، مگر آن که همه از دین آن‌ها تبعیت کنند و ما این‌گونه زندگی را برابر با مرگ می‌دانیم.

عضو خبرگان رهبری هدایت و همراهی حوزه‌های علمیه و روحانیون در بدنه کشور به‌ویژه در نیروهای مسلح را موجب رشد روزافزون دانست و گفت: هر جا که امام (ره) بنیان عقیدتی سیاسی را قرار داد، رشد روزبه‌روز بیشتر شد. در این تحریم‌ها و جنگ‌ها با همه دشمنی دشمنان، در همه مسائل، رشد کردیم، باید این مسائل برای مردم گفته شود، چرا که تمام سعی دشمن بر این است که بین مردم و انقلاب و نظام اسلامی فاصله بیندازد.

در ابتدای این دیدار مسئول عقیدتی سیاسی ارتش اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این واحد اظهار کرد: از حضور تعداد ۲۲ نفر روحانی پایور و ۷۰ نفر از اساتید در طول سال در پادگان‌های ارتش استفاده می‌شود و سالانه بیش از ۱۱ هزار ساعت کلاس قرآن و کلاس‌های اعتقادی در تمام یگان‌ها برای پرسنل وظیفه و پایور برگزار می‌شود.

کد خبر 696431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.