افراد مشهور فلسطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند

در میان اسامی شهدای فلسطینی که در روزهای گذشته و طی آغاز حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیده‌اند، نام افراد مشهوری به چشم می‌خورد که قربانی حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۰ روز از آغاز حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود پنج هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از هزار و ۳۰۰ اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند، همچنین در این مدت ۲۷۵۰ فلسطینی نیز به مقام شهادت نائل و هزاران تن نیز مجروح شده‌اند.

در بین این شهدا، نام افراد برجسته‌ای به چشم می‌خورد که قربانی حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی شده‌اند، امام جماعت بزرگترین مسجد غزه یکی از این افراد است که صبح امروز خبر شهادتش اعلام شد، «وائل محی‌الدین الزرد» که از دو روز گذشته به دلیل جراحت‌های ناشی از حملات هواپیماهای اسرائیلی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، امروز به شهادت رسید.

افراد مشهور فسلطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند

الزرد ۵۱ ساله بود و هشت فرزند داشت، او که مدرک فوق لیسانی علم حدیث داشت، از دانشگاه عین شمس قاهره مدرک دکتری گرفته بود، وی همچنین استاد دانشکده علوم کاربردی بود و در دانشگاه آزاد قدس و دانشگاه اسلامی غزه نیز سابقه تدریس داشت، اما بیشتر به خاطر امام جماعت مسجد بزرگ العمری غزه و مسجد المحطه در محله الدرج معروف بود.

الزرد چند روز پیش خبر شهادت فرزند خود در یک حمله اسرائیل را در فیسبوک اعلام کرده و نوشته بود: «به خدا سوگند از شهادت فرزند پاک و بی‌گناهمان پشیمان نشدیم، باید راهش را ادامه دهیم و در مسیر حق، قدرت و آزادی گام برداریم تا خاک وطن را از لوث اشغالگران ظالم آزاد کنیم، هرکس زنده ماند، به اذن خداوند خواهد دید.»

شهادت رتبه یک کنکور در غزه

در بین نام شهدا، نام شیما اکرم صیدم، نیز به چشم می‌خورد؛ رتبه اول کنکور امسال در فلسطین که در حملات دیشب جنگنده‌های اسرائیلی به غزه همراه خانواده‌اش به شهادت رسیدند.

افراد مشهور فسلطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند

هنرمندی که رخدادهای غزه را به تصویر می‌کشید

علی نسمان، فعال و هنرمند سرشناس فلسطینی روزانه با انتشار کلیپ‌های ویدئویی از بمباران غزه، رخدادهای غزه و مقاومت مردم آن را علی رغم آن همه ویرانی، برای مخاطبان خود منتقل و تاکید می‌کرد: «مردم غزه سرشان را بالا گرفته‌اند.» اما گزارش‌هایش طولی نکشید و عصر روز جمعه در یک حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسید.

او روز پنجشنبه در آخرین کلیپ خود که در صفحه کاربری‌اش در اینستاگرام منتشر کرد، درباره حتمی بودن پیروزی یا شهادت سخن به میان آورده بود و گفته بود: «هرگز ترس و وحشت را از ما نخواهید دید. خداوند رحمت کند کسانی را که به آنچه خداوند از فضل خود به آنها عطا کرده، خرسندند.»

افراد مشهور فسلطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند

فوتبالیستی که زیر آوار ماند

بازیکن تیم ملی فوتبال فلسطین یکی دیگر از شهدای حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به غزه بود؛ «رشید دبور» که در باشگاه بیت‌حانون توپ می‌زد، روز چهارشنبه، خانه‌اش زیر آتش و بمباران شدید جنگنده‌های رژیم اشغالگر قرار گرفت و زیر آوار ماند.

خبرنگارانی که راوی حماسه شدند

طی چند روز گذشته که حملات غافلگیرانه حماس، رژیم صهیونیستی را در شرایط بحرانی قرار داد، خبرنگاران بسیاری آنجا حاضر بودند و البته بسیاری از آنها هم جانشان را در مسیر حقیقت از دست دادند. این راویان جبهه مقاومت تلاش کرده‌اند در این مدت، اخبار دست اول آنجا را به گوش مردم جهان برسانند. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، تاکنون دست‌کم ۹ خبرنگار در جریان این تحولات جان خود را از دست داده‌اند. از جمله این خبرنگاران می‌توان به سعید الطویل، محمد صبح، هشام النواجحه، محمد الصالحی، عمر ابوشویش، اسعد شملخ، محمد جرغوم، ابراهیم لافی و نضال الوحیدی اشاره کرد.

آن‌طور که اطلاعیه گروه آزادی مطبوعات فلسطین نشان می‌دهد، ابراهیم لافی، عکاس عین‌مدیا در گذرگاه بیت‌حانون غزه به شهادت رسید و نضال الوحیدی، عکاس شبکه النجاح و هیثم عکاس عین مدیا و خبرنگار دیگری به‌نام عبدالواحد نیز از مفقودان این حملات بودند، نکته تلخ در این میان، تصویر سه کودک شهید به نام‌های هادی، شام و علی است که همراه مادر خبرنگارشان در حمله هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

افراد مشهور فسلطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند

محمد الصالحی و ابراهیم لافی نیز از جمله خبرنگارانی بود که در چند روز گذشته جانشان را برای روایت حقیقت در غزه از دست دادند؛ الصالحی، عکاس آژانس طبقه چهارم و لافی عکاس آژانس عین‌مدیا هنگام پوشش وقایع اخیر بر اثر تیراندازی نیروهای اشغالگر به شهادت رسیدند، این در شرایطی است که دو خبرنگار با لباس‌هایی بودند که نشان می‌داد در قامت روزنامه‌نگار در آن محل حضور دارند و نیروهای اشغالگر به‌عمد آن‌ها را به قتل رسانده‌اند. نضال الوحیدی، عکاس شبکه ماهواره‌ای النجاه و هیثم عبدالواحد، عکاس آژانس رسانه عینی هنوز مفقود هستند و سرنوشتشان مشخص نیست. دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرده تماس با دو همکار به نام‌های نضال الوحیدی و هیثم عبدالواحد قطع شده است.

نام دیگری که در میان این خبرنگاران شهید دیده می‌شود، هشام النواجحه است که ساعاتی قبل از شهادت در بمباران اشغالگران قدس گفته‌بود: «به خدا قسم که هیچ اتفاقی بدون اراده خدا رخ نمی‌دهد. خداوندا مجاهدان ما را ثابت‌قدم کن، به ما صبر بده، امنیت و امان را برای ما و شکست را برای دشمن اراده کن و برای ما پیروزی بزرگی را رقم بزن. قلب‌هایتان را مطمئن نگه دارید، بر خودتان مسلط باشید و نگرانی خود را مدیریت کنید، همه ما در پناه خدا هستیم.»

کد خبر 696416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.